Aktualności czyli co nowego słychać

25bf58dc4dcc9db99eef63067cfa25e9.png

Social commerce – nowa moc zakupów

Gdy kilkanaście lat temu powstawały pierwsze media społecznościowe, użytkownicy skupili się wyłącznie na społecznym wydźwięku tych serwisów. Możliwość komunikowania się ze znajomymi, udostępniania zdjęć i filmów, zacieśniania relacji. Z czasem relacje zacieśniać zaczęły również marki, starając się na co dzień przypominać o sobie klientom wykorzystując w tym celu fanpage’e oraz inne kanały. Gdy odbiorcy myśleli, że to już wszystko, wówczas przyszedł czas na zakupy w zupełnie nowej formie – a więc social commerce.

Social commerce, czyli?

Social commerce, a więc zakupy z wykorzystaniem mediów społecznościowych to trend ostatnich lat. Coraz więcej konsumentów przyznaje, że kliknięcie w „lubię to” wiąże się ze zwiększeniem sympatii do danej marki i chęcią zakupu oferowanych przez nią produktów czy usług. Według raportu „Lubię to czy kupuję to” sporządzonego na zlecenie Izby Gospodarki Elektronicznej do bezpośredniego zakupu w mediach społecznościowych przyznaje się ponad 30% użytkowników. Najchętniej kupowane są ubrania, kosmetyki oraz elektronika.

Nie tylko Facebook

Zakupy w mediach społecznościowych mogą odbywać się bezpośrednio za pośrednictwem tych portali lub też przy ich wsparciu. Sklep na Facebooku czy też sklep na Instagramie to ogólnodostępne rozwiązania dostępne niemal dla każdego rodzaju biznesu. Ci, którzy sprzedają obrazem odnajdą się na Instagramie, gdzie budowanie społeczności opiera się o przyciąganie uwagi ładną wizualizacją. Inny rodzaj działalności można zbudować z wykorzystaniem mechanizmów Facebooka. Prowadzenie fanpage’a można powiązać więc z działalnością e-commerce.

Inne formy social commerce

Bezpośrednie prowadzenie sklepu na platformach typu Facebook czy Instagram to pierwsze co przychodzi do głowy słysząc „social commerce”. Istnieją jednak inne formy zachęcania potencjalnych klientów do zakupu. Zakupy grupowe, recenzje innych użytkowników (a zwłaszcza znajomych), fora społecznościowe oraz programy partnerskie to inne metody wykorzystujące siłę społeczności do promowania własnych produktów. Warto przetestować różne opcje i wybrać najbardziej skuteczną dla swojego biznesu.

Related Posts