Aktualności czyli co nowego słychać

4f93d62cb07d3153a1b2a738d102d472.png

Google Ads czy Facebook Ads? – co wybrać dla małej firmy?

Google i Facebook – to tutaj każdego dnia przeciętny internauta spędza wiele godzin w poszukiwaniu interesujących treści. Platformy o tak dużym zasięgu nie bez powodu przyciągają też reklamodawców pragnących zaoferować potencjalnym klientom swój produkt lub usługę. Która reklama w Internecie sprawdzi się w przypadku małego biznesu?

Konkretna potrzeba kontra tworzenie potrzeby

Choć Google i Facebooka łączy ogromna rzesza internautów pojawiająca się codziennie w tych dwóch miejscach w sieci, to forma dotarcia się różni. Reklama w Google to szybka odpowiedź na konkretną potrzebę potencjalnego klienta, który wpisując hasło jest już zdecydowany wykonać konkretną akcję. Reklama w Google Ads to zwiększenie odwiedzin na stronie internetowej oraz szansa na sprzedaż impulsową. Jeśli chcesz, by klient znalazł szybko Twoją firmę i zdecydował się na usługę lub produkt znany powszechnie na rynku Twojego autorstwa, wypróbuj reklamy w Google Ads.

Nieco inaczej wygląda reklamowanie swych usług w obrębie Facebooka. O ile internauta wpisujący daną frazę w Google oczekuje konkretnego wyniku, o tyle reklama na Facebooku kreuje potrzeby. Internauta przeglądając portal społecznościowy może być bardziej skłonny do spontanicznej akcji niezwiązanej z tym, czego w tym momencie szuka. Precyzyjny mechanizm zbierania informacji o użytkownikach Facebooka pozwala poznać ich zachowania, zainteresowania oraz skłonność do wykonywania konkretnych akcji. To bezcenna wiedza dla reklamodawców, którzy ustawiając kampanię Facebook Ads mogą zainteresować użytkownika nowo powstałym produktem lub usługą, znając wyłącznie profil idealnego klienta.

Złoty środek – testy

W teorii działania, które mają skutkować natychmiastową sprzedażą lub wykonaniem konkretnej akcji warto opierać o mechanizm Google Ads, a stopniowe budowanie zaangażowania i kreowanie potrzeby o reklamy na Facebooku. W praktyce obie platformy wykazują ogromny potencjał w angażowaniu odbiorców w różnych celach biznesowych. Nawet niewielki budżet pozwoli zweryfikować, która z platform jest bardziej odpowiednia dla danego biznesu.

Related Posts