Aktualności czyli co nowego słychać

Kopia-Projekt-bez-tytulu.png

Social media w 2024 roku – oto trendy, które warto mieć na uwadze

Rok 2024 już za parę chwil, a wraz z nim kolejne zmiany w różnych aspektach rzeczywistości. W zmiennym środowisku social media nikt nie przewiduje zastoju – także i tu będzie się dużo działo! Sprawdź, czym będą żyły media społecznościowe w przyszłym roku i spraw, by profesjonalne prowadzenie Facebooka dla Twojej marki stało się bardziej efektywne.

Dłuższe materiały video

Ostatnie kilka lat to spory wysyp krótkich filmików video rozsławionych zwłaszcza przez TikToka oraz Instagram Reels. Przewiduje się, że rok 2024 stanie się przepustką do powrotu dłuższych filmów. To nie oznacza, że krótkie filmiki na Facebook czy Instagram staną się zbędne – nie trzeba zmieniać całkiem strategii w tym kierunku. Rozważ jednak wprowadzenie materiałów video o długości od 2 do 5 minut, które pozwolą widzowi na lepsze zrozumienie danego tematu. Praktyczną wskazówką może by tworzenie materiałów bez dzielenia ich na części. 

Share kluczem do sukcesu

Popularność w mediach społecznościowych rozumiana jako wiele polubień pod postami? Rok 2024 stanie się umocnieniem tezy o tym, że dla kondycji mediów społecznościowych ogromne znaczenie ma share czyli udostępnienie. Przewiduje się, że to właśnie ten wskaźnik zaangażowania w mediach społecznościowych odegra znaczącą rolę w 2024 roku. Udostępnienie jest nie tylko wyrazem aprobaty, ale i chęci dzielenia się daną treścią z innymi. W ten sposób zwiększa się także zasięg organiczny. 

Komunikacja w prywatnych czatach

Social media są obecnie wypełnione memami, reklamami i contentami od marek. Wielu użytkowników przestaje dostrzegać treści udostępniane przez znajomych czy ulubione marki. Dlatego też widoczną tendencją jest przeniesienie komunikacji do prywatnych czatów czy coraz popularniejszych stories. Zauważyli to twórcy Instagrama, który na wzór Telegrama stworzyli aplikację Threads powiązaną z Instagramem, a opartą wyłącznie na udostępnianiu tekstu. 

Jedno jest pewne – media społecznościowe ewoluują i kolejny rok przyniesie przemiany również w ich zakresie.

5/5 - (1 ocen)
Related Posts