Aktualności czyli co nowego słychać

Pngtree—business-office-step-by-high_4219895-e1561468284642.jpg

Pozycjonowanie czy Adwords – co wybrać?

Decydując się na reklamę w Internecie przedsiębiorcy często stają przed wyborem: zacząć od Google Adwords czy może od SEO? Idealny wariant zakłada korzystanie z różnych metod promocji i dzięki temu docieranie do odmiennych grup klientów. Praktyka pokazuje, że wiele firm, zwłaszcza niewielkich, nie posiada dużego budżetu marketingowego. Czasem równoczesne pozycjonowanie oraz linki sponsorowane to zbyt kosztowne przedsięwzięcie. Pozycjonowanie czy AdWords – jak wybrać idealne rozwiązanie dla swojego biznesu?


Google AdWords, tu i teraz

Ci, którzy oczekują natychmiastowego efektu swoich działań powinni wybrać linki sponsorowane Google AdWords. Ustawiając kampanie Google Ads można samodzielnie ustalić wysokość budżetu oraz sposób jego rozdysponowania – czy to w modelu dziennym czy całkowitym. Opłaty mogą być naliczane za kliknięcie, wykonanie konkretnej akcji lub też za wyświetlenia (tak zwany model CPM). Google dba o to, by przejścia na stronę pochodziły od osób faktycznie zainteresowanych daną frazą, podejrzane zachowanie nieuczciwej konkurencji zostanie zarejestrowane. Frazy można na bieżąco edytować i sprawdzać ich efektywność. Skuteczna, dobrze zaplanowane kampania pozwoli osiągnąć zamierzony cel w krótkim czasie.

Pozycjonowanie dla cierpliwych

Przedsiębiorcy oczekujący długotrwałych efektów, ale i nie nastawionych na rezultat „tu i teraz” powinno zainteresować pozycjonowanie strony. To działanie obejmujące optymalizację strony www, dbałość o unikalne materiały na stronie zgodne z jej tematyką i bieżące śledzenie trendów w SEO. Choć na rezultaty trzeba poczekać, to jest to warte rozważenia. Ruch pochodzący z wyszukiwania organicznego (a więc wysokiej pozycji w wyszukiwarce będącej efektem działań SEO) jest najbardziej wartościowy, a pozyskani klienci często wykazują się większą lojalnością. Rezultaty pomogą więc wynagrodzić czas oczekiwania.

Jak w niemal każdej sytuacji, także i o słuszności wyboru: Pozycjonowanie czy AdWords zaważą cechy indywidualne każdego biznesu. Jedno jest pewne – każde z rozwiązań, poprzedzone odpowiednią analizą i przygotowaniem planu, wyjdzie firmie na dobre.

Related Posts