Jak zwiększyć zasięgi i zaangażowanie? to jeden z najczęstszych dylematów, z którym zmagają się marketerzy prowadzący działania w mediach społecznościowych. Kwestia dotyczy nie tylko Facebooka, ale i Instagrama, który po początkowej fazie doskonałych zasięgów obecnie zaczyna sprawiać problemy. Jak sobie z nimi poradzić?
Dlaczego zasięgi są niższe?
Instagram z dnia na dzień przyciąga coraz więcej użytkowników – nie tylko prywatnych, ale i biznesowych, których celem jest obrazowe promowanie swoich produktów. Coraz większa konkurencja ogranicza docieralność. Niektóre grupy użytkowników rezygnują z uczestnictwa w społeczności Facebookowej na rzecz Instagrama. Coraz więcej użytkowników, to i więcej treści – Instagram musiał więc ograniczyć jej wyświetlanie.
Złoty środek to…
Niestety, nie istnieje pstryczek, który z umiarkowanie popularnego konta na Instagramie czyni je znanym kontem w danej kategorii. By zwiększyć zasięgi i zaangażowanie na Instagramie niezbędna jest strategia działania na Instagramie – bez strategii profil nie ma szansy rozwinąć się w konkretnym kierunku. Strategia powinna zawierać między innymi cel działania na Instagramie, planowany content czy też harmonogram. By wyróżnić się spośród tysięcy kont należy mieć plan – przypadkowe, nieskoordynowane działania na Instagramie nie przyniosą już rezultatu.
Grunt to regularność
Na nic zda się nawet najbardziej szczegółowa strategia, gdy zabraknie systematyczności w działaniu. Prócz publikowania interesującego contentu istotna jest obserwacja w jakich dniach i godzinach użytkownicy odbierają go najlepiej. Ważne jest także reagowanie na aktualizacje profili obserwowanych – dzięki temu Instagram odnotuje, że konto jest aktywne nie tylko, gdy ktoś publikuje na nim zdjęcie. Równie istotny jest dobór hashtagów, które należy testować i dobierać idealne do specyfiki danego profilu. Odpowiedni content i hashtagi, regularność, aktywność i interakcja z odbiorcami to czynniki, które w dłuższej perspektywie powinny pozytywnie wpłynąć na statystyki konta na Instagramie.