Pozycjonowanie to proces promowania strony na zasadzie windowania jej pozycji w wyszukiwarkach na dane wyrażenia kluczowe (oferowane produkty, usługi). Jest to działanie długofalowe, dające długotrwałe efekty. Najczęściej pozycjonowanie odbywa się w wyszukiwarce Google, jednak aby było skuteczne, należy spełnić szereg wymogów stawianych przez internetowego giganta. Co więc w największym stopniu wpływa na pozycje?
Najważniejsze są słowa lub ciągi słów kluczowych, które wpisujemy w wyszukiwarkę, aby odnaleźć w internecie interesujące nas treści. Istotne jest, żeby frazy na które chcemy pozycjonować naszą stronę, były odpowiednio dobrane, czyli odpowiadały naszej ofercie. Obecny algorytm Google (Koliber) zwraca uwagę na precyzyjność zapytań wpisywanych przez użytkowników, dlatego największą skuteczność posiadają frazy trójczłonowe, czyli dokładnie określone.
Uwaga! Działasz lokalnie? Weź to pod uwagę i pozycjonuj się na słowa kluczowe zawierające nazwę danej miejscowości! Nie ma sensu skupiać się na zbyt szerokim kręgu odbiorców, ponieważ nie przełoży się to na wyniki finansowe.
Kolejnym, równie istotnym aspektem jest profesjonalne pisanie tekstów . Polega na dostosowaniu ich pod wytyczne Google (unikalne treści, słowa kluczowe), dzięki czemu pozycjonowanie będzie skuteczniejsze. Unikalność treści ma tutaj ogromne znaczenie, ponieważ roboty wyszukiwarek są w stanie rozróżnić treści przepuszczone przez automaty do generowania synonimów lub tłumaczenia tekstów z języków obcych. Podstrony nie mogą mieć powielonego tekstu, ponieważ to znacznie obniża pozycje. Uważajmy też z umieszczaniem w tekście słów kluczowych, żeby nie „przedobrzyć”. Nie upychajmy ich na siłę na zasadzie „gdzie tylko się da”, ale raczej taktownie wplatajmy w treści. Każdy z tekstów powinien być zatem napisany przez specjalistę, które zna obowiązujące wymogi i zredaguje go w taki sposób, że będzie atrakcyjny dla użytkowników pod względem marketingowym jak i merytorycznym.
W pozycjonowaniu liczy się również obecność Twojej firmy i linków do strony firmowej w mediach społecznościowych. Jeżeli nie masz czasu na regularne prowadzenie firmowego fanpage, oddeleguj to zadanie agencji medialnej. Ważne, aby posty pojawiały się regularnie i były jak najbardziej interesujące dla fanów. Profesjonalna obsługa Facebooka i innych portali zapewni Ci nie tylko pozytywny wizerunek, lecz także wyższą pozycję w wynikach wyszukiwania Google!