Zastanawiasz się, czy powinieneś zdecydować się na profesjonalne prowadzenie fanpage? Czy firma na Facebooku to dobry pomysł? Rozwiejemy Twoje wątpliwości.
Social media zaczynają odgrywać coraz ważniejszą rolę w naszym życiu. Prawie połowa użytkowników mediów społecznościowych rozpoczyna dzień właśnie od sprawdzenia swojego profilu. Na Facebooku spędzamy wiele godzin dziennie, bierzemy udział w dyskusjach, lubimy fanpage, wymieniamy się linkami i tworzymy swego rodzaju społeczność. Dlatego nie może tam zabraknąć Twojej firmy! Social media zaczynają powoli zastępować komunikację w realu. Może okazać się, że ludzie częściej będą mówić o Twojej firmie właśnie w Internecie niż w realu.
Tradycyjny marketing skierowany był tylko w jedną stronę – od firmy do klientów. Internet marketing zmienia ten schemat myślenia – zarówno firmy jak i klienci są aktywnymi podmiotami i prowadzą ze sobą swoistą dyskusję. Aż 83% największych amerykańskich firm ma profil na Facebooku, a aż 70% klientów szuka w social mediach informacji na temat interesujących ich produktów! Nie powinieneś ignorować tych liczb.
Ludzie odczuwają potrzebę “przyjaźnienia się” z markami, które lubią. Chcą się z nimi utożsamiać, pokazać znajomym, kogo lubią i za co. Chcą wchodzić z firmami i markami w interakcje. Prowadzenie fanpage staje się powoli “być albo nie być” na konkurencyjnym rynku. Chyba lepiej być tam, gdzie rozmawiają o Twojej firmie?