Założenie fanpage’a to pierwszy krok do sukcesu. Sztuką jest także prowadzenie fanpage’a z korzyścią dla marki i jej interesów. Jak założyć fanpage na Facebooku, a następnie osiągać z tego korzyści? Jakie są najczęstsze błędy w prowadzeniu fanpage i jakie działania należy podjąć, aby ich uniknąć? Zapraszamy do lektury nowego artykułu na blogu!
Nieaktualny fanpage
Prowadzenie Facebooka to nie czynność od czasu do czasu, a regularna praca. Nieaktualny fanpage to informacja dla potencjalnych klientów, że nie zależy Ci na utrzymywaniu z nimi relacji. Mnóstwo klientów przed odwiedzeniem danej strony czy miejsca stacjonarnego sprawdza fanpage danej marki. Prowadzenie fanpage’a to więc trzymanie ręki na pulsie i pokazywanie, że zależy Ci na społeczności i chcesz pozostać z nią w nieustannym kontakcie. Jeśli nie masz czasu na samodzielną aktywność w social media, skorzystaj z usług wyspecjalizowanych agencji.
Nieprzemyślana strategia obecności marki w social media
Jakie jeszcze błędy w prowadzeniu fanpage zdarzają się najczęściej? W trakcie rozmów z naszymi klientami często spotykamy się z brak przemyślanej strategii funkcjonowania w mediach społecznościowych. Oznacza to zarówno publikowanie treści niezwiązanych z biznesem, niepasujących memów, jak i też bezustanne spamowanie postami sprzedażowymi. Niezbędne jest stworzenie strategii social media, która odpowiada specyfice danego biznesu oraz celom, które ma spełniać obecność danej marki w mediach społecznościowych.
Niedopracowane posty
Nie wystarczy znaleźć przypadkowy obrazek i wkleić go na fanpage’a, by uznać, że post został opublikowany, a zadanie wykonane. Jednym z popełnianych błędów jest to, że publikowane są posty niezwiązane tematycznie ze stroną oraz niedopracowane wizualnie. Post powiązany z daną marką powinien nawiązywać do niej graficznie, uwzględniać logo oraz kolorystykę marki. Miej świadomość, że osoba przeglądająca swoją tablicę ma ułamek sekundy, by zwrócić uwagę na Twój post. Przykuj spojrzenia i spraw, że potencjalny klient zapamięta Twoją markę. Profesjonalne prowadzenie fanpage to połączenie pracy copywritera, grafika i marketera, a całość musi opierać się o spójną wizję i strategię.