Aktualności czyli co nowego słychać

Kopia-Projekt-bez-tytulu-2.png

API konwersji na Facebooku – na czym to polega?

Facebook udostępnia wiele narzędzi nie tylko użytkownikom prywatnym, ale i tym, których interesuje profesjonalne prowadzenie Facebooka. Jednym z nich jest API konwersji, czyli system pozwalający reklamodawcom monitorowanie oraz śledzenie konwersji, które są powiązane z ich kampaniami reklamowymi. W ten sposób można mierzyć skuteczność kampanii i dowiedzieć się, jakie efekty udaje Ci się osiągnąć. Efektami może być zakup, pobranie aplikacji czy rejestracja w witrynie. Dana akcja musi być poprzedzona kliknięciem w reklamę na Facebooku. 

Czym API konwersji różni się od Facebook Pixel?

Piksel Facebooka jest fragmentem kodu umieszczanym w witrynie. Po obejrzeniu reklamy na Facebooku internauta wchodzi na Twoją stronę i uaktywnia Piksel. W przeglądarce instalowany jest plik cookie, który monitoruje działania użytkownika i dostarcza dane do Facebooka. Wszystko więc opiera się o ciasteczka. 

Z kolei API konwersji również monitoruje działanie internautów na stronie i przesyła je do Facebooka. Zamiast przeglądarki, jak czyni to Piksel, API korzysta z serwerów Twojej witryny. To rozwiązanie wydaje się w wielu przypadkach stabilniejsze, gdyż nie trzeba się zdawać na działanie cookies. 

Jak można połączyć API konwersji na Facebooku?

Istnieją dwa sposoby polecane przez Facebooka w celu zintegrowania API konwersji. Dzięki temu można zwiększyć wolumen oraz wiarygodność danych, a w efekcie maksymalizować wyniki działań marketingowych. 

Integracja bezpośrednia API konwersji to rozwiązanie dla reklamodawców, którzy są zainteresowani zaawansowaną integracją, chcą zamieszczać reklamy nie tylko na Facebooku, ale i na innych platformach i mają zamiar wysyłać na serwery Meta niestandardowe zdarzenia lub parametry użytkownika.

Z kolei brama API konwersji dla wielu kont to opcja tworzona dla agencji i konwersji dla wielu kont. Ta uproszczona integracja sprawdza się dla klientów korzystających z piksela Meta i niewykorzystujących do działania platformy handlu elektronicznego. Równocześnie dysponują oni zasobami informatycznymi, ale nie mają możliwości podjąć się innych ścieżek integracji. 

 

Więcej informacji na temat API konwersji na Facebooku możecie znaleźćna tutaj: https://www.facebook.com/business/help/2041148702652965?id=818859032317965

Oceń tą stronę
Related Posts