Aktualności czyli co nowego słychać

Pngtree—bullhorn-marketing-mobile-megaphone-promotion_4910209.jpg

Wydarzenie na Facebooku – jak prowadzić komunikację?

Wydarzenie na Facebooku to jedna z bardziej popularnych form promowania eventu. Nieważne czy chcesz zachęcić do udziału w internetowym webinarze, dużym festiwalu muzycznym czy sezonowej promocji w lokalu gastronomicznym – promując wydarzenie na Facebooku dotrzesz do większej liczby potencjalnie zainteresowanych uczestników. Jak to robić, by osiągnąć większą skuteczność?

Wydarzenie na Facebooku – promocja nie tylko w dniu eventu

Jeśli wydarzenie jest powtarzalne, to przydatna będzie opcja skorzystania z cyklicznie odnawialnych wydarzeń na FB. Istotna jest zarówno komunikacja wydarzenia przed jego rozpoczęciem, jak i już po zakończeniu. Najlepszą strategią będzie podzielenie promowania eventu na cztery fazy:

  1. przygotowanie
  2. faza właściwa
  3. tuż po wydarzeniu
  4. w przypadku cyklicznych wydarzeń przypominanie o nim w ciągu całego roku.

Przygotowanie obejmuje informowanie o ewentualnej rejestracji, programie i kwestiach, które mogą zainteresować potencjalnych uczestników. W fazie właściwej jest czas na to, by informować o wszystkim co się dzieje na evencie i zachęcać do udziału tych, którzy jeszcze nie wzięli w nim udziału. Tuż po uczestnicy są wciąż zainteresowani wydarzeniem i warto to wykorzystać przypominając im o tym, co się działo. Jeśli event jest cykliczny, to komunikację można, a nawet należy prowadzić przez cały rok.

Istotny jest content

Zastanawiasz się, jakie treści powinno zawierać wydarzenie na Facebooku? Wszystko zależy od fazy komunikowania, ale jedno jest pewne – istotna jest regularność.

Przed wydarzeniem informuj nie tylko o programie, atrakcjach czy konkursach związanych z wydarzeniem, ale o kwestiach formalnych. Uczestników zainteresuje, jak dojechać na miejsce wydarzenia, jak się przygotować do wydarzenia, co warto ze sobą zabrać, a czego wziąć nie można.

W trakcie i tuż po jest czas na publikowanie zdjęć i wideorelacji, statystyk na temat uczestników czy ciekawostek związanych z eventem. W trakcie oczekiwania na kolejny event warto budować napięcie – w ten sposób uczestnicy nie tylko o nim nie zapomną, ale i nie będą mogli się go doczekać.

Reklama na Facebooku

Profesjonalna i regularna komunikacja dotycząca eventu za pośrednictwem Facebooka może jednak nie wystarczyć. Warto przeznaczyć odpowiedni budżet reklamowy na kampanie, które wypromują wydarzenie wśród dobrze dobranej grupy docelowej. Dzięki temu będziesz mieć pewność, że wydarzenie na Facebooku dotrze do szerokiego grona odbiorców i zapewni wysoką frekwencję podczas eventu “w realu”.

Oceń tą stronę