Największy i najważniejszy portal społecznościowy na świecie nie zwalnia tempa i wciąż rozwija się w zastraszającym tempie. Facebook dobrze wie, że konkurencja nie śpi, a użytkownicy i reklamodawcy oczekują zmian na lepsze. Co nowego na Facebooku tej jesieni?
Facebook przestanie być darmowy dla użytkowników?
Choć w rzeczywistości największy portal społecznościowy nie jest darmowy, to takie wrażenie przez lata pragnął robić przed użytkownikami. Ceną darmowej rejestracji jest wyświetlanie facebookowiczom reklam dopasowanych na podstawie informacji, które serwis o nich zbiera. W zamian użytkownicy mogli korzystać z Facebooka nieodpłatnie. Tymczasem w ostatnich tygodniach slogan na stronie głównej logowania widniejący tam od ponad 10 lat został zmienioney. Hasło „To jest (i zawsze będzie) darmowe!” zastąpiło twierdzenie „To szybkie i proste”. Jak na razie Facebook nie odniósł się do zmiany, ale pojawiły się spekulacje, że może ona oznaczać wprowadzenie opłat za korzystanie z serwisu. Czyżby Facebook miał wprowadzić „konta premium”, na których nie będą wyświetlane reklamy?
Nowości na Facebooku – rozwiązania wideo
Wideo to najbardziej rozwijający się format ostatnich lat, o czym doskonale wie również Facebook. W zwiazku z tym rozwojem portal przewidział również kilka zmian. Już wkrótce twórcy wideo będą mieli możliwość przeprowadzenia próbnych transmisji czy przycinania początku lub końca filmu. Wydłużona ma być także możliwość transmisji przez Live API – z 4 na 8 godzin. Nowe funkcje są także dostępne w Creator Studio, czyli w facebookowym narzędziu służącym do planowania czy pomiaru statystyk. Zmiany to między innymi nowe wizualizaje statystyk czy możliwość publikowania i planowania treści dla Instagrama oraz IGTV.
Facebook przeciw samobójstwom
Prócz wielu treści rozrywkowych Facebook to także miejsce, w którym użytkownicy sygnalizują swoje problemy. W związku z tym pojawiają się tam również treści sygnalizujące problemy zdrowia psychicznego. Serwis społecznościowy stara się radzić sobie również z tym zjawiskiem. Według deklaracji giganta w ciągu trzech miesięcy zostało zablokowane aż 1,5 miliona treści o tematyce samobójstw. W planach jest także zatrudnienie osoby do działu polityki publicznej i bezpieczeństwa, która miałaby być odpowiedzialna za kwestie zdrowia i samopoczucia użytkowników.