Aktualności czyli co nowego słychać

social-3408791_960_720.jpg

Social media w zintegrowanej komunikacji marketingowej

Media społecznościowe coraz częściej stają się obowiązkowym elementem działalności firm. Prowadzenie fanpage’a na Facebooku niestety nie zawsze idzie w parze z innymi, tradycyjnymi kanałami oraz różnymi obszarami marketingu! Już najwyższy czas na integrację Twojej komunikacji!

Zintegrowana komunikacja – co to takiego?

IMC (integrated marketing communications) to nic innego jak integracja wszystkich działań promocyjnych. To kontrola i koordynacja różnych elementów promotion-mix, tj. reklamy, sprzedaży osobistej, public relations, promocji, marketingu bezpośredniego i promocji sprzedaży, której celem jest uzyskanie spójności w komunikacji firmy.

Social media w zintegrowanej komunikacji marketingowej

Jak już zapewne wiesz, zalet prowadzenia firmowych fanpage’y jest wiele. Najważniejsze z nich to możliwości kontaktu ze swoimi odbiorcami, kierowanie komunikatów do konkretnych grup docelowych oraz szybkość i niższe koszty w porównaniu z tradycyjnymi mediami. Dodatkowo media społecznościowe pozwalają Ci na komunikację z dostawcami, dystrybutorami, czy pracownikami. Prowadzenie fanpage’a to także szansa na poznanie opinii klientów na temat Twojego produktu oraz udoskonalenie Twojej działalności. To bardzo ważna kwestia, bowiem dawanie odbiorcom możliwości udziału w tworzeniu produktu, zbuduje długoterminową lojalność wobec Twojej marki.

Sposoby wdrożenia

Media społecznościowe mimo tego, że ułatwiają komunikację, wymagają też większego dostosowania różnych technik niż tradycyjny marketing. Zacznij od stworzenia fanpage’a na portalach społecznościowych, z których korzystają Twoi nabywcy. Szukaj możliwości, aby dać im możliwość dzielenia się z Tobą opiniami oraz nawiązania kontaktów. Przyciągaj swoich odbiorców niestandardowymi treściami. W swoich działaniach staraj się uwzględniać i łączyć ze sobą tradycyjne media z komunikacją w serwisach społecznościowych. Integruj je ze sobą, aby stworzyć coś niepowtarzalnego, coś, co będzie bazowało na spójności oraz wzajemnym uzupełnianiu.

Bariery

Jeśli szukasz uniwersalnego sposobu na stworzenie zintegrowanej komunikacji, to niestety się rozczarujesz. Nie ma gotowego sposobu jak włączyć media społecznościowe do strategii komunikacji marketingowej. Social media zdecydowanie powinny znaleźć miejsce w Twojej strategii wspomnianego marketingu-mix, jednak sposób musisz dostosować do rynku, odbiorców, sytuacji, czy nawet swoich pracowników.

Zintegrowana komunikacja mediów tradycyjnych i social mediów może zwiększyć Twoje szanse na sukces. Mówi się, że razem można więcej, więc przekładając to na marketing zintegrowany, większe korzyści osiągniesz, łącząc ze sobą podstawowe narzędzia z mediami społecznościowymi.