Siatki zdjęć już od wielu lat zyskują na popularności. Mimo pojawiających się bliźniaczych serwisów jak na przykład Vero, to właśnie Instagram wciąż nabiera tempa i staje się potężnym narzędziem w promowaniu marki. Poniżej zdradzamy Ci kilka sprawdzonych sposobów na zwiększenie liczby followersów na Instagramie!
Zacznij od instagramowej strategii
Nie możesz działać na oślep! Aby odnieść sukces w mediach społecznościowych, musisz mieć konkretny plan! Określ swoje cele oraz grupę docelową. Postaraj się zawczasu wyobrazić sobie, jak ma wyglądać Twój profil firmowy, co chcesz na nim publikować i jakim contentem dzielić się z użytkownikami. Staraj się zachować spójność na Instagramie, aby Twoje wpisy były charakterystyczne dla Twojej marki!
Chwyć za serce followersów interesującymi wpisami
Instagram to platforma, która jest pełna znakomitych zdjęć, grafik oraz inspiracji. Aby przebić się i zmotywować obserwatorów do aktywności, Twoje wpisy, a przede wszystkim część graficzna musi być na wysokim poziomie. Zadbaj także o angażujące opisy! Zadawaj pytania swoim followersom oraz pamiętaj, aby to, co najważniejsze umieszczać na samej górze postu!
Hashtagi i lokalizacja
Korzystaj z oznaczeń, aby dotrzeć do osób zainteresowanych podobną tematyką. Użyj funkcji wyszukiwania na Instagramie, aby odnaleźć popularne hashtagi nawiązujące do Twojej branży. Pomyśl także nad własnym oznaczeniem, tak aby followersi mogli go wykorzystywać, udostępniając zdjęcia z Twoim produktem. Jeżeli Twoja firma ma fizyczną lokalizację, nie zapomnij oznaczyć jej przy wpisie.
BIO i promowanie w innych kanałach social media
Zwróć uwagę na informacje zawarte w Twoim profilu na Instagramie. BIO musi być konkretne, jasne oraz ukazujące tematykę prowadzonego fanpage’a. Jeśli posiadasz własną stronę internetową, koniecznie dodaj do niego link. Przyciągnij także swoich fanów z innych portali społecznościowych! Wrzuć linka do firmowego insta w innych kanałach social media albo udostępnij tam niektóre posty.
Planowanie wpisów i czas ich publikacji na Insta
Pamiętaj, aby zawsze mieć wszystko przemyślane i dobrze zaplanowane. Korzystaj z narzędzi, dzięki którym możesz ustawić posty na dany dzień i godzinę. Czas Twoich publikacji także nie powinien być przypadkowy. Sprawdź wcześniej, o której godzinie Twoja grupa docelowa jest najbardziej aktywna na Instagramie.
Reklamy na Instagramie
Dotrzyj do nowych followersów przy pomocy reklam! Kieruj je do osób w Twojej lokalizacji, a także do użytkowników zainteresowanych podobną tematyką. Do promowania wykorzystaj również funkcje Instagram Stories.
Instagram Insights
Regularnie korzystaj z narzędzi analitycznych, które pomogą dostosować Ci strategię na Instagramie. Dzięki analizowaniu różnych obszarów prowadzenia fanpage’a oraz szybkim zmianom, w łatwy sposób zyskasz nowych zwolenników.