Aktualności czyli co nowego słychać

lightbulb-2824863_960_720.png

Strategia komunikacji na Facebooku – od czego zacząć?

Komunikowanie się marek w portalach społecznościowych może wydawać się proste, spontaniczne, czasem zupełnie nieprzemyślane. Za skutecznością tych działań powinna jednak stać dopracowana strategia komunikacji na Facebooku. Jak ją zbudować i od czego zacząć? To wszystko znajdziesz w dzisiejszym artykule!

Znajdź prawdziwe cele swojego fanpage’a

Facebook uważany jest głównie za narzędzie wizerunkowe, budujące zaufanie. Prowadzenie fanpage’a może dać Ci jednak znacznie więcej korzyści! Twoja strona na Facebooku może wpływać na wzrost sprzedaży oraz innych kwestii związanych z e-commerce. Określając strategię, zastanów się, co tak naprawdę chcesz nią osiągnąć oraz określ swoje prawdziwe cele!

Twoja społeczność w social mediach

Kluczem do udanej strategii jest dobór odpowiedniej grupy docelowej. Zastanów się, do kogo kierujesz swoje działania na Facebooku. Jeśli trafnie ją określisz, Twoje wpisy trafią do zainteresowanych nią osób oraz spotkają się z licznymi odpowiedziami. Postaraj się dowiedzieć, o której godzinie Twoi potencjalni odbiorcy są aktywni w social media i dostosuj do nich publikację swoich wpisów. Pamiętaj także, że dobrze dobrana grupa docelowa to istotna kwestia również przy planowaniu reklam na Facebooku.

Content w strategii komunikacji na Facebooku

Pomyśl, o czym chciałbyś informować swoich odbiorców, jakimi tematami i obszarami swojej branży mógłbyś zainteresować swoich obserwujących. Ustalenie tego na początku pozwoli Ci zbudować spójny, wartościowy fanpage. Nie przesadzaj też z wychwalaniem swojej marki oraz zamieszczaniem treści sprzedażowych. Na swojej stronie na Facebooku dziel się swoją wiedzą, dodawaj porady dla użytkowników fanpage’a oraz umieszczaj recenzje. Zadbaj także o graficzną stronę swojego contentu!

Harmonogram publikacji w social media

Dostosuj godziny swoich publikacji do potencjalnych odbiorców. Warto przemyśleć, kiedy Twoi obserwujący pojawiają się w serwisach społecznościowych oraz to kiedy są oni najbardziej aktywni. Właśnie w tych porach dnia powinieneś zaplanować swoje posty, aby uzyskać większe zainteresowanie na swoim fanpage’u.

Planowanie budżetu na Facebooku

Strategia komunikacji na Facebooku to także płatna promocja, więc warto wcześniej zaplanować, jakie środki możesz przeznaczyć na reklamowanie postów na Facebooku. Zorientuj się za pomocą kreatora reklam, jakie są przeciętne koszty kampanii, którą chciałbyś prowadzić. Jeśli Twoim fanpagem będą zajmowały się inne osoby, pamiętaj także o kosztach tworzenia treści oraz uposażenia. Dodatkowym aspektem, którym powinieneś uwzględnić są narzędzia analityczne, które pozwolą sprawdzić efektywność Twojej strategii.

Strategia komunikacji na Facebooku – pierwszy krok!

Zbudowanie strategii komunikacji to pierwszy ważny krok w działalności Twojego fanpage’a na Facebooku. Jeżeli udało Ci się określić cele, grupę docelową, ustalić harmonogram i zaplanować budżet wystarczy wdrożyć Twoje działania w życie! Jednak to nie koniec. Aby wychwycić ewentualne  błędy oraz sprawdzić, czy strategia jest skuteczna, dokonuj częstych analiz, które pozwolą Ci wprowadzać poprawki na bieżąco!