Instagram to jeden z najpopularniejszych portali społecznościowych na świecie. Jako lider musi wciąż dbać o swój rozwój i to, by nie pozostać w tyle za rywalami. Dlatego też Instagram dba nie tylko o poprawę swoich funkcjonalności, by być krok przed konkurencją, ale i by zainteresować odbiorców pod względem wizualnym. Sprawdź, jakie zmiany wizualne na Instagramie nas czekają! Czy będą miały wpływ na konsumowanie treści w mediach społecznościowych
Zmiany wizualne na Instagramie już za chwilę
Instagram stawia na odświeżoną wersję layoutu. Nie ogranicza się przy tym do jednego elementu, ale planuje kompleksowe zmiany.
Po pierwsze, przemiany będą dotyczyły gradientu. Gradient Instagrama w odświeżonej wersji został przeprojektowany przy użyciu innowacyjnego procesu modelowania 3D. Celem tej zmiany było stworzenie gradientu, który ma być żywy i rozświetlony, sygnalizujący momenty odkrycia.
Gradient to nie wszystko
To nie koniec zmian, jakie szykuje Instagram. Rewolucja szykowana jest także w zakresie fontu, który będzie miał nazwę Instagram Sans. Tworzony był z myślą o całym dorobku platformy, który wypracowała przez lata istnienia. Uwzględnia różne odmiany pisma, by polepszyć dostępność znaków dla użytkowników z różnych zakątków świata.
Instagram Sans to inspiracja logotypem i znakiem słownym. Font ma za zadanie zaprezentować tożsamość jednego z najpopularniejszych na świecie przedstawicieli social media. Font był tworzony we współpracy z ekspertami językowymi. Miało to za zadanie dostosować go do różnych rodzajów pisma, w tym tajskiego, japońskiego i arabskiego.
Nowy układ i system projektowania
Jakie jeszcze zmiany wizualne na Instagramie planują jego twócy? Planowana jest również modyfikacja układu i systemu projektowania. Na pierwszym miejscu ma być tworzenie treści. Nacisk został położony na możliwość wyrażania siebie i prostotę. Nowy układ to pełnoekranowe obrazy, które mają pomóc w celebracji kreatywności.