Prowadzisz fanpage firmy na Facebooku? Jeśli tak, to na pewno wiesz, że publikowanie byle czego może zniechęcić Twoich klientów do Twojej marki! Jak to robić, aby posty były skuteczne? Oto nasz przepis na sukces wpisów w mediach społecznościowych!
Kim jest Twój klient w social mediach?
Pierwszą czynnością, jaką powinieneś wykonać przed przystąpieniem do tworzenia contentu na Twój profil w social mediach to dokładne zastanowienie się nad kilkoma kwestiami. Jedną z nich jest wyobrażenie sobie swojego potencjalnego klienta. Pomyśl, kim taka osoba jest, czym się zajmuje, jak wygląda jej dzień? Te rzeczy pozwolą Ci stworzyć dokładny profil takiej osoby i dostosować do niej swoje treści.
Zainteresuj swoim fanpagem
Kiedy masz już ustalone podstawowe informacje na temat Twojego klienta, zastanów się, co przykuwa jego uwagę! Być może to osoby, które chętnie reagują na news’y z branży, a może w mediach społecznościowych stawiają na odrobinę luzu i rozrywkę. Jeżeli dowiesz się tych rzeczy, to jesteś na odpowiedniej drodze ku stworzeniu treści, obok których Twój potencjalny klient nie przejdzie obojętnie.
Zasady 4U i 4C w mediach społecznościowych
Zapewne obiły już Ci się o uszy zasady 4U i 4C. Są to reguły bardzo często wykorzystywane w marketingu, także tym internetowym. Warto o nich pamiętać przy tworzeniu postów na fanpage na Facebook’u. Pierwsza z nich zakłada, że treść powinna być dla użytkownika: użyteczna, ważna, wyjątkowa i szczegółowa. Druga zaś stawia na jasność, zwięzłość, atrakcyjność i wiarygodność. Zadaj sobie pytanie, czy dotychczasowe Twoje wpisy na Facebook’u zawierały takie cechy charakterystyczne?
CTA – zmotywuj do reakcji na swoim fanpage’u!
W swoich treściach na Facebook’u umieszczaj zwroty, które w bezpośredni sposób przekonają Twoich klientów do reakcji. Używaj przycisków Call To Action wzywających do podjęcia działań na Twoim fanpage’u!
Już teraz zapewne wiesz, że dobry copywriting to nie tylko pisanie, a Twoje wpisy na Facebook’u wymagają przede wszystkim chwili zastanowienia. Poświęć im więcej czasu niż zwykle, a na pewno trafisz nimi do swoich potencjalnych klientów.