Aktualności czyli co nowego słychać

Pngtree—social-media-internet-technology-page_6406964.png

Trendy w social mediach na 2022 rok

Media społecznościowe to jedna z najbardziej dynamicznie rozwijających się dziedzin marketingu internetowego. Przemiany dokonujące się w social mediach dzieją się na oczach marketerów i każdy z nich ma obowiązek je obserwować, by nie pozostać w tyle. Oto kilka trendów na 2022 rok, które warto mieć na uwadze.

Odpowiedzialność społeczna

Marki, które decydują się na obecność w mediach społecznościowych, muszą wiedzieć o tym, że użytkownicy stają się coraz bardziej wymagający. Już nie wystarczy tylko ciekawie zaprezentować swój produkt lub usługę i wejść w dyskusję z odbiorcami. Istotne jest również to, co marka może zrobić więcej dla społeczeństwa czy środowiska naturalnego. Dlatego też świadome marki już teraz angażują się w działania proekologiczne i prospołeczne i prezentują wartości, z którymi utożsamia się ich publika. Ten trend będzie rozwijał się w 2022 roku.

Personalizacja

O tym, jak ważne jest kierowanie komunikatu do odpowiedniego typu odbiorcy wiadomo nie od dziś. Obecne trendy w mediach społecznościowych to jednak nacisk kładziony na personalizację treści i komunikaty wysyłane do jednostek, a nie ogółu. Już od jakiegoś czasu widoczne są reklamy skrojone na miarę danego odbiorcy, kierowane bezpośrednio do jednostki. Personalizacja wiąże się ściśle z poznaniem odbiorcy i analityką, które wspólnie wpłyną na większe zadowolenie klienta.

Zaangażowanie odbiorców w tworzenie treści

Wiadome jest, że media społecznościowe to miejsce wymiany poglądów i interakcji. Dlatego też w trendach na bieżący rok znalazło się coś, co widoczne jest już od jakiegoś czasu – zaangażowanie publiczności w tworzenie treści. Prowadzenie fanpage nie powinno być komunikacją jednostronną, a dialogiem z fanami. Jest to możliwe wyłącznie wtedy, gdy konsumenci identyfikują się z daną marką i widzą ją jako love brand. Wtedy też chętnie prezentują zdjęcia, filmiki i inny content możliwy do opublikowania w mediach społecznościowych marki. A to wspaniała możliwość, by pokazać, jak na dany produkt czy usługę reagują klienci.

Oceń tą stronę
Related Posts