Social media stale ewoluują, nie pozwalając social media managerom i właścicielom firm przyzwyczajać się do jednego standardu. Jak prezentują się trendy social media 2023? Co się zmieni, a jaki trend się pogłębi? Jak będzie wyglądało prowadzenie fanpage na Facebooku w 2023? Spójrz na poniższe wskazówki.
Krótkie wideo nadal na topie
Prowadzenie profilu na Facebooku czy konta na Instagramie już od dłuższego czasu nie jest tym samym, co kiedyś. Trendem, który rozgościł się zapewne na dłużej, są krótkie wideo, kręcone zwykle w pionowym formacie. To nie tylko TikTok, ale i Reelsy, które wyświetlane są także na Facebooku. Krótkie formy wideo angażują użytkowników, a Instagram i Facebook wynagradza też twórców wyższymi zasięgami. Ten trend z pewnością pozostanie w mediach społecznościowych przynajmniej na kolejny rok.
Dalszy rozwój social commerce
Facebook i Instagram od dłuższego czasu to już nie tylko platformy do prowadzenia dialogu, ale i promowania oraz sprzedawania produktów. Social commerce ma się coraz lepiej i sprzedaż w mediach społecznościowych wzrasta wciąż od czasów pandemii. Najbliższy rok będzie prawdopodobnie czasem kolejnych testów zakupów w mediach społecznościowych.
Influencer marketing
Mimo że ten trend nie jest nowinką, to rok 2023 ma być prawdopodobnie silny również dla influencerów. Co więcej, influencerzy mają nawet zdolność wypierania celebrytów w wielu istotnych kategoriach. Liczą się nie tylko makroinfluencerzy z zasięgami od kilkudziesięciu tysięcy do nawet kilku milionów, o których można czytać również w mediach, ale i mikroinfluencerzy z niewielkimi zasięgami, którzy bywają równie wiarygodni. Współpraca z tą drugą grupą może być nie tylko korzystna finansowo, ale i przynieść marce wiele korzyści. Zwłaszcza, że pozwalają przedsiębiorcom dotrzeć precyzyjnie do danych grup docelowych.
Jeśli nie wiesz, w jaki sposób wykorzystać trendy social media 2023 w swoich działaniach marketingowych, zapraszamy do kontaktu z nami: kontakt@mint-media.pl. Pomożemy Ci wdrożyć wszystkie najnowsze rozwiązania do strategii komunikacji w mediach społecznościowych!