Aktualności czyli co nowego słychać

Instagram_circle-e1452620674151.png

Reklama na Instagramie – dla kogo, jak i czy warto?

Od niedawna wszyscy zainteresowani reklamą w Internecie mają do wyboru nie tylko popularne reklamy w Google AdWords czy na Facebooku, ale także na Instagramie. Nowa lokalizacja reklam może okazać się kolejnym rozwiązaniem, które warto wziąć pod uwagę w strategii marketingowej Twojej firmy. Jak wygląda i ile kosztuje reklama na Instagramie?

Czy reklama na Instagramie jest dla każdego?

Aby móc promować swoją firmę na Instagramie, musisz mieć założony fanpage na Facebooku.  Nie ma natomiast konieczności posiadania konta na samym Instagramie!  Jeżeli nie masz konta na Instagramie, reklama na tym portalu będzie zawierać nazwę i zdjęcie Twojego fanpage’a na Facebooku. Bez konta na Instagramie nie będziesz mieć natomiast możliwości odpowiadania na komentarze do reklamy. Najlepszym rozwiązaniem jest więc promowanie marki, która ma zarówno profil na Facebooku, jak i Instagramie.

Jak wygląda reklama na Instagramie?

Reklamy na tym portalu pojawiają się w aktualnościach pomiędzy zdjęciami udostępnionymi przez osoby prywatne i marki, które obserwujesz. Reklama na Instagramie może mieć kształt kwadratu lub poziomego prostokątu. Każda reklama opatrzona jest napisem “Sponsorowane” u góry po prawej stronie oraz przycisk wezwania do działania, np. “Kup teraz” pod grafiką. Tekst reklamy wyświetlany jest natomiast pod zdjęciem i przyciskiem wezwania do działania.reklama na instagramie

Ile kosztuje reklama na Instagramie?

Tak jak w przypadku Facebooka – nie da się tego jednoznacznie określić. Cena za 1000 wyświetleń reklamy zależy bowiem od wielu czynników, między innymi od wybranej grupy docelowej, konkurencji w danej branży, a także od atrakcyjności i trafności materiału reklamowego. Szacunkowo jednak koszt 1000 wyświetleń reklamy może wahać się od 10 zł do 100 zł i więcej. Informacje na temat reklamodawców za oceanem podają najczęściej wartości od 3 do 6 dolarów za 1000 wyświetleń, a więc od 12 zł do 25 zł. Jednak, aby przekonać się, ile będą wynosić te stawki w przypadku Twojej firmy, najlepiej jest przeznaczyć próbny budżet reklamowy, który pozwoli to określić. Skuteczność kampanii reklamowej na Instagramie można śledzić w Power Editorze lub Menedżerze Reklam.

Jesteś zdecydowany na nową kampanię reklamową online? A może nie wiesz, czy reklama na Instagramie jest dla Ciebie? Skontaktuj się z nami – doradzimy Ci i pomożemy przy tworzeniu reklam w Internecie!

Oceń tą stronę
Related Posts