Prowadzisz stronę na Facebooku, ale niezupełnie wiesz, jaki jest tego cel? A może właśnie zastanawiasz się nad rozpoczęciem działań na firmowym profilu? Jeśli chcesz wiedzieć, jakie realne korzyści niesie ze sobą prowadzenie fanpage na Facebooku, zapraszamy do artykułu!
Wizerunek firmy
Jedną z niezaprzeczalnych możliwości, jakie może dać Ci prowadzenie fanpage na Facebooku jest szansa stworzenia pozytywnego wizerunku. Nie dzieje się to jednak z dnia na dzień. Aby osiągnąć ten cel potrzeba czasu i dobrej strategii komunikacji. W późniejszym czasie efekty mogą przerodzić się w duże korzyści dla firmy.
Obserwujący na Facebooku – wyznacznik Twojej jakości
Liczba fanów odzwierciedla niejako zainteresowanie Twoimi produktami. Jeżeli potencjalni klienci będą sprawdzać Twój fanpage, na pewno zwrócą uwagę na osoby obserwujące oraz ich udział w tworzeniu Twojej strony. Właśnie ta liczba może wzbudzić zaufanie w nowym kliencie. Jeśli zależy Ci na zysku, warunek jest jeden. Liczą się tylko prawdziwi fani! Fałszywe polubienia lub obserwujący, którzy w żaden sposób nie są zainteresowani Twoim produktem, nie przyniosą Ci wyników w sprzedaży.
Grupa docelowa w zasięgu ręki
Przede wszystkim Facebook daje Ci możliwość dotarcia do wybranych grup odbiorców. Reklama na Facebooku umożliwia określenie dokładnych parametrów osób, którym chcesz pokazać swój produkt. A wybierać możesz do woli! Jeżeli Twoja marka skierowana jest do kobiet w określonym wieku oraz z danymi zainteresowaniami, nie ma problemu! Co więcej, przy pomocy menadżera reklam możesz targetować swoją ofertę, do osób znajdujących się w pobliżu.
Facebook = sprzedaż?
Nie możemy powiedzieć, że prowadzenie fanpage na Facebooku jednoznacznie zwiększy Twoją sprzedaż. Jest to jednak narzędzie marketingowe, które można w różny sposób wykorzystywać. Stosując dobrze dobrane kampanie, możesz spodziewać się, że to, co zainwestujesz w reklamę na Facebooku, zwróci Ci się z nawiązką.
Grunt to indywidualne podejście
Chociaż wiemy, na jakie kwestie warto zwrócić uwagę, nie ma uniwersalnego sposobu, aby osiągnąć sukces przy pomocy fanpage’a. Każda marka wymaga indywidualnego podejścia w prowadzeniu strony na Facebooku, określenia własnego celu, budżetu czy grupy docelowej. Bez tego Twoje działania mogą okazać się absolutną klapą!