W dobie triumfu internetu, mediów społecznościowych i blogosfery, prowadzenie bloga firmowego powinno być standardem. Jeśli nie jesteś do tego przekonany, poznaj 5 podstawowych korzyści, dla których warto go posiadać.
- Pozycjonowanie – po zmianie algorytmu Google na Kolibra, stare zasady można włożyć między bajki. Hurtowe wrzucanie linków do zagranicznych katalogów czy masowe linkowanie na słabej jakości forach, nie tylko obniża pozycję strony, ale może nawet poskutkować banem. Inaczej jest w przypadku wartościowych linków, umieszczanych w regularnych i unikatowych artykułach na blogu firmowym. To właśnie te najlepiej wpływają na wysoką pozycję w wyszukiwarce.
- Linki wewnętrzne – są to linki, które ułatwiają nawigację po wewnętrznych podstronach serwisu. Również one są bardzo ważne w procesie pozycjonowania strony. Blog firmowy znacznie zwiększa ich liczbę, a co za tym idzie – pozycję w wyszukiwarce.
- Tanie narzędzie reklamowe – prowadzenie bloga można traktować jako jedno z najtańszych narzędzi reklamowych swoich produktów i usług. Tutaj możemy pozwolić sobie na dłuższy opis i większą ilość zdjęć.
- Przekonanie czytelników do zalet swoich produktów i usług – prowadzenie bloga firmowego stwarza ogromny potencjał dla pokazywania produktów i usług w ich „naturalnym środowisku”. Przedstawione na blogu firmowym ze wskazaniem benefitów wynikających z ich użytkowania, mogą okazać się o wiele bardziej interesujące dla potencjalnego klienta.
- Wiarygodność firmy – prowadzenie bloga to okazja, aby budować wizerunek firmy jako wiarygodnego eksperta w danej dziedzinie. Artykuły eksperckie czy poradnikowe, które dostarczają konkretnych i przydatnych informacji, są pozytywnie odbierane i zostają na długo w pamięci czytelników.
Jesteś zainteresowany prowadzeniem bloga firmowego? Zachęcamy do kontaktu z naszymi specjalistami, którzy doradzą optymalne rozwiązanie dla Twojego biznesu!