Facebook planuje powrót do społecznościowych korzeni, a co za tym idzie pierwszeństwo zyskają posty naszych znajomych. Jeśli samodzielnie prowadzisz fanpage, ze względu na nowy algorytm na Facebooku, koniecznie powinieneś pomyśleć o nowej strategii komunikacji już teraz!
Posty firm zejdą na drugi plan
Zmiany, które szykuje Facebook, w szczególny sposób wpłyną na dotychczasowe działania firm w tym obszarze. Jeśli prowadzisz firmowy fanpage, musisz liczyć się z nadchodzącym spadkiem zasięgów Twoich wpisów. Mark Zuckerberg zapowiedział, że priorytet na Facebooku zyskają posty znajomych. Ten ruch ma ponoć przywrócić portal do jego pierworodnej idei.
Ban na baity
Nowy algorytm nie będzie dotyczył tylko tego, kto publikuje, ale także jak! Wyżej w hierarchii znajdą się posty angażujące w sposób organiczny oraz zachęcające do dyskusji tj. relacje live. Większe znaczenie zyskają również wpisy, w których interakcje zachodzą pomiędzy samymi użytkownikami, a nie na linii użytkownik – fanpage. Z tablic będą znikać natomiast popularne w ostatnim czasie posty zwane engagement-baitami, tj. vote baiting, react baiting, share baiting, tag baiting oraz comment baiting, które uznawane są przez Facebooka za bezwartościowe treści.
Koła ratunkowe
Z algorytmem Facebooka nie ma żartów, ale można mu trochę przeciwdziałać! Przede wszystkim istotną kwestią pozostaje w tym wypadku przycisk „wyświetlaj najpierw”! Jeżeli użytkownicy zaznaczą tę opcję przy Twojej stronie, najprawdopodobniej wyświetlanie postów pozostanie bez zmian! Innym rozwiązaniem będzie stworzenie grupy oraz różnych wydarzeń wokół Twojego fanpage na Facebooku, gdzie użytkownicy będą mogli ze sobą dyskutować. Pod znakiem zapytania widnieje natomiast promowanie postów po wprowadzeniu nowego algorytmu. Możliwe, że wraz z jego zmianą zdrożeje cennik, a więc firmy, które chcą pozostać na szczycie tablicy, będą musiały zwiększyć nakłady finansowe na promocję. Jeśli nie masz pomysłów na obecność Twojej firmy na Facebooku po zmianach, lepiej zdecydować się na profesjonalne prowadzenie fanpage’a, które zapewni m. in. stały przyrost fanów, zadowalające zasięgi postów, ocieplenie wizerunku firmy i zwrot z inwestycji (ROI).
Nowy algorytm na Facebooku – kto musi się z nim zmierzyć?
Zmiany będą dotyczyć wszystkich stron, bez względu na ich wielkość i popularność. Efekty aktualizacji Facebooka zauważą również zasięgowi dostawcy treści oraz agencje marketingowe. Firmy zdecydowanie będą musiały zmienić metody oceny skuteczności kampanii, ponieważ obecne mogą okazać się zupełnie bez sensu.