Aktualności czyli co nowego słychać

Projekt-bez-tytułu-32.png

Mobile copywriting – pisanie z myślą o użytkownikach smartfonów

Słyszeliście o pojęciu „mobile copywriting„? Skąd się wzięło, czego dotyczy i dlaczego powinniśmy o nim pamiętać podczas pisania tekstów? Zapraszamy do lektury naszego nowego artykułu!

Korzystanie wyłącznie z podstawowych funkcji telefonów komórkowych – dzwonienia, pisania smsów – to już przeżytek. Odkąd nastała era smartfonów, czyli inteligentnych urządzeń dających mnóstwo możliwości, użytkownicy wykorzystują je nie tylko częściej, ale i do wielu czynności. Jedną z nich jest czytanie, dlatego też współcześni marketerzy muszą dostosować się do zmian i treści tworzyć w inny sposób. Co to dokładnie oznacza?

Mobile copywriting, smartwriting… czyli?

Smartwriting, czyli tak zwany mobile copywriting, jest to tworzenie treści, które będą konsumowane na urządzeniach mobilnych. Tego typu teksty muszą być dopasowane do mniejszych ekranów oraz cech charakterystycznych użytkowników smartfonów. A ci wyróżniają się przede wszystkim mniejszą cierpliwością. Sekunda wystarczy, by użytkownik urządzenia mobilnego zniechęcił się i opuścił daną stronę internetową. Przeciążone witryny, na przykład zbyt długimi tekstami i wieloma multimediami, nie mają szans na powodzenie wśród mobile userów.

Kolejną niezwykle ważną kwestią jest responsywność. Responsywna strona www to taka, która dostosowuje się do każdej wielkości ekranu i niezależnie od urządzenia prezentuje się atrakcyjnie i przejrzyście. To jedna z kluczowych kwestii decydująca o tym, czy użytkownik będzie chciał zostać choć chwilę na stronie internetowej.

Smartwriting – złote zasady

Smartwriting opiera się na kilku zasadach, których warto przestrzegać, by pozyskiwać ruch mobilny:

  1. Po pierwsze, istotne są skondensowane nagłówki – te, które zajmują kilka linii nie sprawdzą się na ekranie smartfona.
  2. Po drugie, warto pisać krótszymi zdaniami i używać niezbyt rozbudowanych akapitów – w każdej chwili użytkownika smartfona może rozproszyć inne powiadomienie, które oderwie go od lektury zdań złożonych.
  3. Warto też korzystać z numerowania, punktorów, tabeli, wykresów. To z kolei urozmaica tekst i poprawia wizualny odbiór.
  4. Istotna jest także czcionka – niezbyt skomplikowana i o wystarczającym rozmiarze.
  5. Na koniec – choć nie należy przesadzać – to wszelkie multimedia typu zdjęcia, grafiki, filmy czy dźwięki sprawiają, ze uwagę czytelnika łatwiej przyciągnąć. A na tym przecież każdemu marketerowi zależy najbardziej.

Więcej informacji na ten temat znaleźć można na zagranicznych portalach, np. na portalu Yoast, który zajmuje się tematyką SEO.

Chciałbyś zwiększyć ruch na swojej stronie z urządzeń mobilnych? Szukasz sprawdzonych copywriterów, którzy napiszą profesjonalne teksty na stronę lub bloga? Koniecznie skontaktuj się z nami już dzisiaj! Przygotujemy dla Ciebie bezpłatną wycenę!

Oceń tą stronę

Related Posts