Jak będzie wyglądać marketing w 2020 roku? Skończyły się czasy, gdy to reklamodawcy narzucali konsumentom styl życia i to, w jaki sposób powinni reagować. Nastała era konsumenta świadomego. Takiego, który nie boi się wypowiadać otwarcie swojego zdania, walczyć o swe prawa i wybierać produkty i usługi marek, które w pełni odpowiadają jego oczekiwaniom. Agencje marketingowe w najbliższych miesiącach będą musiały się z tym zmierzyć, by być o krok przed konkurencją. Co jeszcze warto wiedzieć w najbliższych miesiącach? Oto działania marketingowe, które warto podjąć w 2020 roku.
Po pierwsze, personalizuj
Marketing w 2020 roku z pewnością będzie opierał się na jednym kluczowym czynniku – personalizacji i indywidualizacji. Dotyczy to wszelkich treści, oferty oraz sposobu komunikacji z klientem. Najbardziej istotna będzie nadal więź z konsumentem, która pozwoli skutecznie przywiązać go do marki i polecać znajomym. Wciąż bowiem nieoceniony jest marketing poleceń, który ściśle łączy się z tworzeniem więzi. Warto o tym pamiętać.
Marketing w 2020 roku to Social Media + E-commerce
Media społecznościowe to już nie tylko publikowanie postów na Facebooku czy Instagramie, ale i ogromny potencjał zakupowy, który warto wykorzystać. Zakupy w mediach społecznościowych to dodatkowa platforma sprzedaży dla przedsiębiorców, a dla klientów niezwykła wygoda. Użytkownik nie musi opuszczać danego medium społecznościowego, a marketer może zestawić produkty w ten sposób, by zastosować tak zwany cross selling, czyli kompleksowo sprzedać kilka artykułów.
Content wciąż jest królem
Content marketing, a więc wszelkie treści, wciąż stanowią istotny element działań marketingowych. W tym roku wciąż istotne będzie video, ale algorytm Google stanie się wyjątkowo łaskawy także dla tych, którzy tworzą treści wartościowe dla internauty. To oznacza, że w tym roku content marketing powinien być oparty na trzech czynnikach: wiedzy, autorytecie oraz wiarygodności.