Aktualności czyli co nowego słychać

Pngtree—new-year-2021-flat-design_5673833.png

Marketing 2021 roku – najważniejsze trendy

Mijający rok był wyzwaniem dla wszystkich branż, w tym dla marketingu, który niemal z dnia na dzień utracił spory arsenał narzędzi offline’owych. Nasze życie w sporej mierze przeniosło się do Internetu, i to właśnie trendy w dziedzinie marketingu online będą nadawać ton również w nadchodzącym, 2021 roku.

Marketing 2021 roku – na co postawić?

Jednym ze słów-kluczy 2020 roku bez wątpienia była nieprzewidywalność. Wiele branż utraciło lub mocno zredukowało dochody, co wymusiło oszczędności, z wydatkami na marketing na czele. Właśnie dlatego w roku 2021 warto postawić na elastyczność i różnorodność, zarówno ofert, jak i bazy klientów. Agencja gotowa do szybkich zmian, ze zdywersyfikowanym portfolio, ma większe szanse na sukces i odbicie w kolejnych latach.

Najważniejszy będzie marketing online!

Działania w onlinie były kluczowe w roku 2020 i nic nie wskazuje na to, by ten fakt uległ zmianie w roku 2021. Internetu lockdown nie czeka, więc z punktu widzenia klientów właśnie powiązane z nim kanały będą najpewniejszą inwestycją. W 2021 roku warto więc poszerzyć arsenał narzędzi marketingu online. Do palety pożądanych usług dołączyła możliwość organizacji wydarzeń online, w tym webinarów i konferencji, więc rozwój w tym zakresie z pewnością jest wskazany.

Sprzedaż przez Internet

W związki z ograniczeniami w handlu prawdziwy renesans przeżywa sprzedaż online. To pociągnęło za sobą zmianę przyzwyczajeń konsumentów – nawet ci dotąd stroniący od zakupów przez internet musieli dać im szansę, a wyrobione w ten sposób przyzwyczajenia pozostaną z nami na dłużej. Warto więc wziąć pod uwagę poszerzenie portfolio usług dla klientów w tym zakresie, bo w 2021 roku sprawnie funkcjonujący sklep internetowy to must have w każdej branży.

Nowinki technologiczne

Wraz ze wzrostem zainteresowania marketingiem online szansę na upowszechnienie zyskały narzędzia i strategie dotąd uważane za nowinki. Mowa między innymi o sztucznej inteligencji, która sprawnie przewiduje preferencje konsumentów i odbiorców na podstawie ich dotychczasowych wyborów. Specjaliści w dziedzinie marketingu zwracają również uwagę na zwiększającą się popularność wyszukiwań głosowych na rzecz standardowego korzystania z wyszukiwarek, co wiąże się z rozwojem głosowego wsparcia w smartfonach, na przykładzie Siri czy Alexy.

I na koniec, choć rok 2020 pożegnamy z ulgą, 2021 niesie nie tylko nadzieję, ale też niepokój. Z tego względu marki powinny stawiać na autentyzm i empatię, w nawiązaniu do pogorszenia sytuacji życiowej wielu konsumentów, natomiast agencje muszą być opoką dla klientów, którym również towarzyszą obawy o przyszłość.

Related Posts