Jedno jest pewne – nastały czasy wyjątkowe wpływające na każdą sferę życia. Również tę biznesową i komunikacyjną. Istotne jest, by tworząc komunikację mieć w pamięci, że tematyki pandemii nie można całkiem pominąć. Jak radzić sobie w tych czasach i jakie możliwości stwarzają media społecznościowe?
Komunikacja w czasie pandemii
Jak powinna wyglądać komunikacja w czasie pandemii? Przede wszystkim należy zadbać, by była ona uproszczona, zwięzła oraz odpowiednio widoczna. Nie na miejscu będzie komunikowanie się z fanami w zbyt humorystyczny sposób, a także komunikaty wielokontekstowe. Zdecydowanie lepiej odebrane staną się treści poradnikowe oraz edukacyjne, z których odbiorcy mogą skorzystać. Ważne jest także, by mieć na uwadze dobro klientów i spróbować sprostać ich oczekiwaniom. Może potrzebują porady w czasie pandemii lub są zainteresowani zakupem vouchera na usługi? Warto ich słuchać dla obopólnej korzyści.
Inną kwestią jest ukazanie ludzkiej twarzy marki i pokazanie, że za daną firmą czy marką stoją prawdziwi ludzie, którzy w czasach pandemii zmagają się z podobnymi problemami. To czas, by wykazać się empatią i pomagać zamiast stawiać swoje produkty lub usługi na pierwszym miejscu. Przemyślana tematyka to teraz recepta na przetrwanie ciężkich czasów i wyjście z niej na plus. Warto pamiętać, że Facebook czy Instagram to teraz jedno z głównych miejsc, w których można się komunikować.
Pomoc społeczności od Facebooka
Poza działaniami marki także i portale społecznościowe włączają się w akcje związane z wirusem. Pomoc społeczności jest skierowana w stronę osób, które nie mogą opuszczać czterech ścian. W trosce o ich dobro Facebook miałby łączyć potrzebujących z tymi, którzy pomoc mogą zaoferować. W grę wchodzą nie tylko darowizny, ale także możliwość pomocy w najbliższej okolicy. To sposób giganta na walkę z pandemią i możliwość wykorzystania jego ogromnego zasięgu w pożyteczny sposób.