Aktualności czyli co nowego słychać

Kopia-reklama-5.png

Kampanie reklamowe na Święta – dlaczego to już ostatni moment, by postawić na Meta Ads?

Sezon świąteczny to bez wątpienia istotny czas dla wielu branż, a odpowiednio zaplanowana kampania reklamowa na Facebooku i Instagramie może znacząco wpłynąć na wyniki sprzedażowe. Dlaczego warto zacząć już teraz? Konkurencja nie śpi, a działania w Meta Ads niestety drożeją, gdy odkłada się je na później. Sprawdź, dlaczego to już ostatni moment, by rozpocząć kampanie reklamowe na Święta.

Uniknij wyższych kosztów reklam przed świętami

Badania potwierdzają, że koszty reklam w Meta Ads znacznie rosną w okresie przedświątecznym. Z raportu „AdEspresso” wynika, że w grudniu stawki za kliknięcie w reklamę mogą być nawet o 50% wyższe niż w innych miesiącach. Rośnie także koszt wyświetlania reklam, czyli CPM (koszt 1000 wyświetleń). W Stanach wzrosty w poprzednim okresie świątecznym wynosiły nawet z 10,58 USD do 15,84 USD. Im dłużej zwlekasz z kampanią reklamową, tym może ona okazać się dla Ciebie bardziej kosztowna.

Jak prowadzić skutecznie kampanię reklamową przed Świętami?

Przemyślana kampania reklamowa Meta Ads to kilka następujących po sobie etapów:

  1. W pierwszej fazie warto postawić na świadomość marki i zwiększenie ruchu na stronie internetowej. Badania „Think with Google” potwierdzają, że konsument potrzebuje 2-3 kontaktów z daną marką przed podjęciem decyzji o zakupie. Im wcześniej rozpoczniesz działania, tym szybciej możesz spodziewać się efektów. Uzbieranie odpowiedniej grupy odbiorców (np. do działań remarketingowych) musi potrwać kilka tygodni, a najlepiej miesięcy.
  2. Drugą fazą jest już etap sprzedażowy, w którym liczy się konwersja. Konsumenci kojarzą już Twoją markę oraz produkty i mogą być bardziej skłonni do zakupu. Wtedy, zamiast uświadamiać o marce, warto postawić na cel “Zakup” i kierowanie ruchu na stronę z konkretnymi produktami. Ciekawym rozwiązaniem okażą się np. dynamiczne reklamy produktowe, które dopasowują produkty do zainteresowań użytkownika.
  3. Trzecim, równie istotnym etapem, jest ten obejmujący remarketing. Oznacza to ponowne dotarcie do osób, które odwiedziły już Twoją stronę, ale nie dokonały na niej zakupu. Możesz także zaproponować kod rabatowy osobom, które z jakiegoś powodu porzuciły swój koszyk. Z dużym prawdopodobieństwem zachęci to tych klientów do powrotu na Twoją stronę i sfinalizowania zakupu. Kampanie remarketingowe mogą zwiększyć sprzedaż nawet o 70%!

Zależy Ci, aby Twoje kampanie reklamowe na Święta były efektywne i skutecznie sprzedawały? Najlepszy moment na rozpoczęcie kampanii świątecznej jest już dziś! Sprawdź naszą ofertę związaną z Meta Ads tutaj: https://mint-media.pl/reklama-na-facebooku/ i  zwróć się do nas, jeśli potrzebujesz wsparcia w tym zakresie!

+48 503 100 305    |    kontakt@mint-media.pl

Oceń tą stronę
Related Posts