Aktualności czyli co nowego słychać

heart-icon-2316451_960_720.png

Jak zwiększyć zaangażowanie fanów na Facebooku?

Prowadzisz firmowy fanpage na Facebooku , który ma rzeszę fanów, jednak liczba reakcji i komentarzy na Twoje posty nie powala? Jeśli chcesz wiedzieć, jak zwiększyć zaangażowanie fanów na swoim profilu, zajrzyj do tego artykułu!

Zdjęcia dopasowane do telefonów

Większość użytkowników korzysta z portalu Facebook za pomocą telefonu. Przy prowadzeniu fanpage’a warto więc pamiętać, aby stosować zdjęcia pionowe. W wersji mobilnej tego portalu społecznościowego są one bardziej czytelne. Dodatkowo posty z taką grafiką są traktowane przez algorytm Facebooka priorytetowo!

Reakcje miernikiem zaangażowania

Pojawienie się dodatkowych emoji przy postach to nie tylko opcja stworzona dla odbiorców, aby urozmaicić ich możliwości reakcji. To także ważny wyznacznik dla prowadzących profile na Facebooku. Warto postarać się, aby czytelnicy używali serduszek i innych reakcji zamiast zwykłych lajków. Dlaczego? Aby dodać inną emocję, nasz odbiorca musi się nieco wysilić w porównaniu do mechanicznego kliknięcia „lubię to”. Facebook o tym bardzo dobrze wie, dlatego posty, które otrzymują więcej emoji są częściej wyświetlane w aktualnościach!

Zaskocz odbiorcę czymś innym

Jeżeli zawsze wstawiasz podobne zdjęcia, Twoi odbiorcy tracą zainteresowanie tematem. Warto, abyś próbował w social media różnych rzeczy. Czasami wystarczy drobna zmiana jak inne tło grafiki. Możesz też wprowadzić zupełnie nowy sposób pokazania swojego contentu. Spróbuj wdrożyć do swojego fanpage’a gify – one zawsze przyciągają dużo uwagi! Natomiast jeśli jesteś gotowy na jeszcze większy krok, przetestuj na swoim profilu video lub transmisje na żywo.

Buduj relacje

Ważne, aby komunikacja na Twoim fanpage’u nie odbywała się jednokierunkowo. Zadbaj o to, by Twoi fani nie czuli się ignorowani. Możesz to zrobić odpowiadając na ich komentarze, dodatkowo budując przy tym długotrwałe relacje. Jeśli dana wypowiedź tego nie wymaga, warto chociaż kliknąć przy niej „lubię to”. Twój odbiorca będzie miał wtedy świadomość, że jego wysiłek został zauważony i chętniej zostawi komentarz przy kolejnym wpisie.

Related Posts