Aktualności czyli co nowego słychać

piksel.png

Jak zainstalować piksel Facebooka, czyli kod śledzący?

Piksel Facebooka to niesamowite narzędzie, które w znaczący sposób poprawia wydajność reklam i wspomaga sprzedaż. Zaskakujące, że wciąż wiele firm nie korzysta z piksela Facebooka! Jeśli tylko prowadzisz swój biznes – dowiedz się, jak zainstalować piksel Facebooka i tym samym poprawić skuteczność twoich reklam na Facebooku.

Czym jest piksel Facebooka?

Piksel to część kodu, którą wstawia się we fragment kodu na stronie www. Dzięki pikselowi możesz prowadzić pomiar wyników kampanii reklamowych oraz tworzyć w bardziej efektywny i skuteczny sposób grupy docelowe. Dzięki wstawieniu pikselu do kodu, nasza reklama na Facebooku dotrze do osób, które interesowały się na stronie konkretnym produktem oraz do osób, które mając wybrane produkty w koszyku sklepu internetowego, porzuciły go, nie dokańczając zakupów.

Jak zainstalować piksel Facebooka?

Jego instalacja zajmuje dosłownie kilka minut. W menedżerze reklam wejdź w zakładkę “Piksele” (widoczna w kolumnie Badania i raporty). Następnie skorzystaj z opcji “Utwórz piksel Facebooka”. Prosty i intuicyjny kreator przeprowadzi Cię przez króciutki proces tworzenia piksela. W końcowym etapie zobaczysz specjalnie przygotowany kod html, który należy umieścić na swojej stronie internetowej. Wystarczy, że zamieścisz ten piksel w części kodu pomiędzy między znacznikami <head> i </head>.

Jeśli nie umiesz wykonać tego samodzielnie, możesz skorzystać z opcji “Wyślij kod w wiadomości e-mail” i przesłać kod wprost do swojego webmastera lub innej osoby, która pomoże Ci w instalacji piksela.

Możliwości, jakie daje piksel Facebooka

Narzędzie służy do kilku rzeczy. Jedną z nich jest określenie grupy odbiorców twojej kampanii. Mogą nim być np. osoby, które nie odwiedziły twojej strony przez określoną liczbę dni lub osoby, które odwiedziły jedną konkretną podstronę twojej www – na przykład tę z określoną grupą dostępnych produktów. Kolejną możliwością, którą daje piksel Facebooka jest monitorowanie konwersji. Konwersja oznacza po prostu zmianę zachowań użytkownika, która nastąpiła wskutek zaplanowanych w tym celu działań marketingowych. Dzięki pikselowi Facebooka możesz zatem monitorować, ile osób dodało produkt do koszyka, ile z nich dokonało zakupu lub zapisało się do newslettera na Twojej stronie www.

Piksel Facebooka skutecznie wspomaga reklamę w social media…

…ponieważ piksel potrafi “się uczyć”! Zaprogramowane ww. algorytmy pomogą Facebookowi w późniejszym ustalaniu analogicznych kampanii i w planowaniu konwersji. To narzędzie, które raz zaprogramowane, pomoże ci stale ulepszać reklamy na Facebooku!

Oceń tą stronę
Related Posts