Aktualności czyli co nowego słychać

applications-2344379_960_720.png

Jak sprawdzić influencera na Instagramie?

Ostatnie dwa lata to niewątpliwie czas współpracy z influencerami. Ich wpływ na decyzje konsumentów docenia coraz więcej marek. Widoczny jest już trend inwestowania we współpracę ze znanym influencerem zamiast w wielkie kampanie. Każda reklama potrzebuje współcześnie znanej postaci, która będzie ją promować. Tylko jak wybrać tego odpowiedniego influencera? Oraz – co jeszcze istotniejsze – jak sprawdzić influencera na Instagramie i mieć pewność, że faktycznie jest tym, za kogo się podaje?

Współpraca z influencerem. Zacznijmy od liczb!

Kiedy mamy już na oku konto konkretnego influencera, którego chcemy zaprosić do współpracy, przyjrzyjmy się dokładniej liczbie osób obserwowanych i obserwujących. Jeśli dysproporcja jest zbyt duża, możemy zastanowić się nad autentycznością followersów. Naszą czujność powinien obudzić profil, który obserwuje na przykład tylko 5 innych użytkowników, a sam ma tysiące followersów. Podobnie wygląda kwestia z nagłym, dużym wzrostem liczby obserwujących. Jeśli zobaczymy gwałtowny skok liczby followersów, zastanówmy się, czy influencer po prostu nie wykupił followersów na Instagramie. Do takiej weryfikacji możemy użyć specjalnej aplikacji, która wychwytuje tego typu informacje.

Jak sprawdzić influencera na Instagramie? Przyjrzyjmy się treści!

Od ilości przejdźmy do jakości, czyli wczytajmy się w konto influencera na Instagramie. Jeśli widzimy, że liczba obserwujących profil jest niewspółmierna do publikowanej przez niego słabej jakości treści, może być to znak, że śledzący go użytkownicy nie są autentycznymi osobami. Warto sprawdzić także komentarze pod publikowanymi postami. Czy są one więcej warte niż jedno instagramowe serduszko? Jeśli komentarze powtarzają się i są pustymi frazesami – całkiem możliwe, że za ich publikacją kryje się bot, a nie prawdziwa osoba.

Influencer na Instagramie. Kolejny krok do wiarygodności!

Żeby sprawdzić wiarygodność – i co za tym idzie, skuteczność marketingową influencera, warto także sprawdzić profile osób, które śledzą kandydata na naszego influencera. Jeśli klikając w profil kolejnego followersa jesteśmy przekierowywani na konto, gdzie brakuje zdjęcia profilowego, samych postów oraz nikt nie obserwuje takiego profilu – to ewidentny znak, że mamy do czynienia ze sztucznym kontem. Nie dajmy się zatem nabrać!

Related Posts