Żeby zaistnieć skutecznie w social media nie wystarczy po prostu założyć swojego fanepage’a. Nie wystarczy też wrzucać pierwszych lepszych postów, życząc z rana dobrego dnia czy linkując piosenkę na You Tubie bez żadnego komentarza. Współczesne strategie komunikacji wybiegają dalej – należy jak najbardziej angażować społeczność, bo tylko w ten sposób za lajkami, które otrzymamy znajduje się wierne community.
Reklama to nie tylko reklama
Jeśli prowadzisz fan page swojego produktu czy usługi pamiętaj, że wrzucając posty tylko o świątecznych promocjach, aktualnym cenniku i nowych usługach, które są u ciebie dostępne, nie zbudujesz prawdziwie zaangażowanej społeczności. Sprzedawaj nie produkt, ale jego historię, nie przedmioty, ale idee, które się za nimi kryją. Unikaj nachalnej reklamy na rzecz wpisów merytorycznych, także czasem tych osobistych. Daj się poznać ludziom – dzięki temu chętniej kupią dany produkt właśnie od ciebie.
Angażuj i zachęcaj do dyskusji
Nie bez powodu ostatnio tak wiele mówi się o angażujących wpisach na Facebooku. Żeby z powodzeniem prowadzić fanpage, pytaj o opinie swoich odbiorców, zachęcaj do udostępniania postów, licz się z ich zdaniem. Angażujące wpisy na Facebooku sprawiają, że twój fanpage nie kojarzy się jedynie z produktem, ale że osoba go prowadząca chce nawiązać kontakt z potencjalnymi odbiorcami tego produktu. Korzystaj z takich narzędzi jak ankiety, proś o zostawienie w komentarzu odpowiedzi na nurtujące cię pytania. Możesz dodać do tego filmy lub zdjęcia, gdyż posty z unikalnymi elementami graficznymi przykuwają jeszcze większą uwagę.
Wątki osobiste w social mediach
Ludzie są już zmęczeni cukierkowym przedstawianiem produktów. Chcąc budować angażujące wpisy na Facebooku, podziel się z odbiorcami kulisami swojej pracy. Poranne zdjęcie z pracowni? Zdjęcie zapowiadające gościa, który pojawi się w kolejnym odcinku twojego podcastu i do tego historia o tym, jak poznaliście się przypadkiem w pociągu? Filmik przedstawiający twojego kota, który jest żywym elementem twojego gabinetu? To wszystko sprawi, że odbiorcy będą czuli z tobą dużo większą więź niż tylko ta, która łączy ich z twoimi produktami paragonem. Bo tak naprawdę za sukcesem marek stoją osobiste historie, emocje i zwykłe życie.