Reklama na Facebooku jest jedną ze skuteczniejszych form promocji w Internecie i dotarcia do potencjalnych klientów. Zastanawiasz się, z jakimi kosztami wiąże się taka forma reklamowania Twojego biznesu? Dowiedz się, ile kosztuje reklama na Facebooku!
Po pierwsze – budżet!
Na samym początku musisz zastanowić się, jaki budżet chciałbyś przeznaczyć na poczet reklam na Facebooku. Jego wysokość powinna zależeć od celów, które chcesz osiągnąć, a także od rodzaju biznesu, jaki prowadzisz. Jeśli Twój sklep sprzedaje tanią odzież, wydatki na reklamę będą proporcjonalnie niższe niż w przypadku reklamy sklepu z drogimi rowerami.
Jeżeli na początku swojej przygody z Facebook Ads nie wiesz, jaki budżet powinieneś przeznaczać każdego miesiąca na tą formę reklamy, rozpocznij od budżetu próbnego. Przeznacz niewielką kwotę na reklamę np. na tydzień. Po tym czasie dowiesz się, ile kosztuje Cię 1 nowy fan czy 1 kliknięcie na Twoją stronę internetową i łatwiej będzie Ci oszacować docelowy miesięczny budżet, który pozwoli Ci osiągnąć założone cele.
Sposoby rozliczania reklamy na Facebooku
W trakcie przygotowania kampanii Facebook Ads mamy możliwość wyboru sposobu rozliczania się z portalem społecznościowym. Najpopularniejsze opcje to:
- CPC – ang. cost per click – w tym modelu rozliczeniowym płacimy za 1 kliknięcie w reklamę.
- CPM – ang. cost per mile – tutaj natomiast kwota naliczana jest za 1000 wyświetleń reklamy.
Możemy też rozliczyć się za konkretne efekty, które dzięki reklamom osiągnęliśmy. Na przykład:
- Za 1 nowe polubienie naszego fanpage’a lub
- Za 1 konwersję – np. za zakup dokonany w naszym sklepie internetowym dzięki reklamie
Ile kosztuje reklama na Facebooku?
Nie da się jednoznacznie odpowiedzieć na pytanie „ile kosztuje reklama na Facebooku„, ponieważ ostateczny koszt CPC lub CPM zależy od wielu czynników: charakterystyki i rozmiaru grupy docelowej, jakości reklamy (użytej grafiki oraz tekstu), promowanego produktu lub usługi, itd. Możemy jednak stwierdzić bazując na różnych źródłach, że koszt CPC (koszt za 1 kliknięcie) oscyluje wokół 0,30 – 0,50 zł, a CPM (koszt 1000 wyświetleń reklamy) to około 3-4 zł.
*Pamiętaj jednak, że podane wartości są tylko orientacyjnymi i w przypadku Twoich reklam mogą one odbiegać od tych liczb.
Prowizja za obsługę reklam
Jeśli nie wiesz zbyt wiele na temat obsługi Facebook Ads, lepiej zlecić przeprowadzenie kampanii reklamowej profesjonalnej agencji. Co prawda zapłacisz im ustalony procent od budżetu reklamowego, ale będziesz miał pewność, że reklamy przyniosą zadowalające efekty. Dzięki temu kampanie zapewnią zwrot z inwestycji (ROI) na wysokim poziomie.
Z jakimi kosztami należy się liczyć? Każda agencja marketingu internetowego samodzielnie ustala prowizję za nadzorowanie kampanii reklamowych. W MINT – Marketing Internetowy kwoty te wyglądają następująco:
- Budżet miesięczny do 499zł – 100zł prowizji
- Budżet miesięczny od 500zł do 999zł – prowizja 20% budżetu
- Budżet miesięczny od 1000zł do 2000zł – prowizja 15% budżetu
- Budżet miesięczny powyżej 2000zł – prowizja 10% budżetu
Biorąc pod uwagę, ile Twoja firma może zarobić dzięki reklamom na Facebooku, koszty związane z prowizją nie są wysokie.