Kampanie Google Ads to sprawdzony sposób, by dotrzeć do nowych klientów. Ci, którzy spotykają się z nimi po raz pierwszy, mogą jednak uważać reklamowanie się w Google Ads jako niemal niemożliwe zadanie. Poznaj tajniki Google Ads i przekonaj się, jak rozpocząć swoją przygodę z reklamami w Google.
Na czym polega Google Ads?
Zanim odwiedzisz kreator kampanii, warto poznać kilka najważniejszych informacji na temat kampanii Google Ads. Kampanie Google Ads, dawniej znane jako Google AdWords to system reklamowy, który pozwala reklamować się w najpopularniejszej wyszukiwarce Google. To oznacza, że w momencie, gdy potencjalny klient wpisze interesującą go frazę łączącą się z Twoim biznesem w Google, może wyświetlić się Twoja reklama Google Ads.
W teorii wszystko wygląda prosto, ale praktyka jest nieco bardziej zawiła. Wymaga nie tylko sporej wiedzy, ale i zmierzenia się z dużą konkurencją, która również chce reklamować się na wybrane frazy.
Podstawowe pojęcia reklamowe związane z Google Ads
Przygodę z ustawianiem kampanii Google Ads warto jednak rozpocząć od poznania podstaw tego systemu reklamowego. Najważniejsze pojęcia związane z Google Ads to m.in.:
- słowa kluczowe – a więc frazy wpisywane w wyszukiwarkę przez potencjalnych nabywców Twoich produktów lub usług,
- maksymalna stawka CPC – to maksymalny koszt, na jaki jesteś sobie w stanie pozwolić w kontekście kliknięcia Twojego potencjalnego klienta w Twoją reklamę,
- wynik jakości – to wskaźnik informujący o tym, jaką jakość ma reklama. Do oceny brana pod uwagę jest trafność słów kluczowych oraz wartość samej strony docelowej. Wysoka jakość reklamy pozwala obniżyć koszty związane z reklamowaniem się w Google Ads,
- strona docelowa – to miejsce, do którego wyślesz odbiorców po kliknięciu w reklamę. Ważne, by strona docelowa była przejrzysta i łatwa do zrozumienia.
Potrzebujesz wsparcia w zakresie reklamy w Google Ads? Zgłoś się do nas – pomożemy Ci efektywnie reklamować się w Google!