Aktualności czyli co nowego słychać

Pngtree—hand-drawn-cartoon-education-book_5368468.png

Faza uczenia się na Facebooku – czym jest i jak najlepiej wykorzystać ją w reklamach?

Reklama w Internecie jest doskonałą opcją zarówno dla małych, jak i większych firm. Pozwala dotrzeć do przedstawicieli grupy docelowej i osiągnąć cel biznesowy. Jak wykorzystać system emisji reklam na Facebooku i na czym polega faza uczenia się na Facebooku?

Faza uczenia się na Facebooku – czym jest?

Faza uczenia się na Facebooku pozwala optymalizować wszystkie kampanie reklamowe i osiągać z nich lepsze wyniki. Za każdym razem, gdy jedna z reklam zaczyna być wyświetlana, system emisji uzyskuje dane na temat pór dnia, najlepszych odbiorców, materiałach reklamowych godnych uwagi oraz ich umiejscowienia. System może zebrać tym więcej informacji, im częściej reklama jest wyświetlana.

W trakcie fazy uczenia się system opracowuje najlepsze sposoby wyświetlania reklam, wtedy też wyniki mogą być mniej stabilne. Wyjście z fazy uczenia następuje w momencie ustabilizowania jego skuteczności. Zazwyczaj odbywa się po osiągnięciu 50 zdarzeń optymalizacji w ciągu 7 dni.

Dlaczego faza uczenia się Facebook jest tak istotna?

W fazie uczenia się, w której wyświetlanie reklam nie jest jeszcze zoptymalizowane, często mają one wyższy wskaźnik CPA. Reklamodawcy, którzy zdecydują się przeznaczyć około 20% wydatków na fazę uczenia się zwykle odnotowują około 17% więcej konwersji oraz około 15% mniejszy wskaźnik CPA niż ci, którzy 80% wydatków przeznaczają na fazę uczenia się.

Co zrobić, by zoptymalizować fazę uczenia się?

Powodem, dla którego zestawy reklam zbyt długo znajdują się w fazie uczenia się są przede wszystkim zbyt częste zmiany w ich obrębie.

  • Na poziomie kampanii dotyczy to na przykład zmian budżetu lub strategii składania ofert.
  • Na poziomie zestawów reklam problemem bywa modyfikacja targetowania, umiejscowienia czy też dodanie nowego materiału reklamowego.
  • Na poziomie reklam liczy się natomiast jakakolwiek zmiana. Warto o tym pamiętać, by jak najlepiej korzystać z fazy uczenia się.

Jakie są najlepsze praktyki, aby reklama mogła wyjść z fazy uczenia się?

Najważniejsze wskazówki na ten temat znajdziemy na stronie Facebooka:

  • Odczekaj z edytowaniem zestawu reklam, aż opuści fazę uczenia się. Podczas fazy uczenia się wyniki są mniej stabilne, więc nie zawsze wskazują przyszłą skuteczność. Edytując reklamę, zestaw reklam lub kampanię w fazie uczenia się, resetujesz pozyskane informacje i opóźniasz moment, w którym system emisji dokona optymalizacji.
  • Unikaj niepotrzebnego edytowania, które powoduje, że zestawy reklam wchodzą ponownie w fazę uczenia się. Edycja, która znacząco wpływa na przyszłą skuteczność zestawu reklam, może spowodować, że zestaw reklam ponownie wejdzie w fazę uczenia się. Edytuj reklamy lub zestawy reklam tylko wtedy, gdy sądzisz, że to rzeczywiście powinno poprawić wyniki.
  • Unikaj dużej liczby reklam. Kiedy tworzysz wiele reklam i zestawów reklam, system emisji dowiaduje się mniej o danym zasobie, niż kiedy jest ich mniej. Łącząc podobne zestawy reklam, można również łączyć wnioski z fazy uczenia się.
  • Dobieraj realistyczny budżet. Jeżeli budżet jest bardzo mały lub zawyżony, system emisji ma niedokładny wskaźnik osób, pod kątem których powinna być prowadzona optymalizacja. Ustaw budżet na tyle duży, aby uzyskać co najmniej 50 zdarzeń optymalizacji łącznie. Ponadto unikaj częstych zmian budżetu, ponieważ może to spowodować ponowne wejście w fazę uczenia się.
Oceń tą stronę
Related Posts