Aktualności czyli co nowego słychać

graph-29709_1280.png

Facebook – wyznaczniki efektywności działań

Obecnie prowadzenie Facebooka stało się jednym z głównych narzędzi komunikacji marek z klientami. Pozwala na budowanie zaangażowania i lojalności, które ostatecznie powinny mieć przełożenie na sprzedaż. Jednak, żeby tak się stało, musimy prowadzić przemyślane działania i dokładnie wiedzieć, jak mierzyć ich efektywność. W tym wpisie podpowiadamy, na co warto zwrócić uwagę!

Zasięg – wyróżniamy zasięg organiczny, wirusowy oraz opłacony. Ten pierwszy jest darmowy i obejmuje liczbę osób, które odwiedziły stronę albo zobaczyły stronę lub jej post w aktualnościach albo na pasku aktywności. Zasięg wirusowy zdobywany dzięki fanom udostępniającym nasze treści. Natomiast płatny, to ten, który uzyskamy przy pomocy reklam. Oczywiście większy zasięg oznacza lepszą efektywność.

Zaangażowanie – tutaj należy zwrócić uwagę na fakt, że liczba fanów strony (polubień) to nie wszystko, a właściwie jest to pusta cyfra, o ile nie ma pokrycia w ich zaangażowaniu. Liczy się częstotliwość wchodzenia w interakcje z naszymi treściami, ponieważ im jest większa, tym częściej algorytm będzie danej osobie wyświetlał nasze posty. To wszystko sprowadza się do jakości.

Jakość wpisów – chodzi zarówno o pomysły na posty czy konkursy, ale także chwytliwe hasła. Notoryczne wrzucanie na fanpage’a zdjęć produktów z całą pewnością nie przyniesie oczekiwanych rezultatów. Liczy się historia, jaka za nimi stoi i pokazanie, jak wpłyną na polepszenie jakości życia klienta. Sprawdzają się również treści humorystyczne, które mogą znacznie wpłynąć na zasięg wirusowy i aktywność fanów. W tym względzie pomocny może okazać się doświadczony copywriter, który swoimi tekstami potrafi zaangażować społeczność.

Przeciętny użytkownik może mieć duże problemy z odczytaniem powyższych wskaźników i jeszcze większe z wyciągnięciem z ich obserwacji właściwych wniosków. Dlatego tak ważne jest, aby działania na fanpage’u prowadzone były przez specjalistów w dziedzinie social media, ponieważ wiedzą oni, jak wygląda skuteczne prowadzenie fanpage‘a i jak prowadzić komunikację z fanami, aby przełożyła się ona na sprzedaż.

Oceń tą stronę

Related Posts