Aktualności czyli co nowego słychać

Pngtree—facebook-logo-icon-design-vector_3764556.png

Facebook dla małych firm – dlaczego warto?

Wielu wieści jego koniec, ale dane niezbicie pokazują, że Facebook jako narzędzie marketingowe trzyma się mocno. Mimo rosnącej konkurencji ze strony nowych społecznościówek, jego przewagą pozostaje zasięg i uniwersalność. Te zalety, połączone ze stosunkowo niskimi kosztami reklamy powodują, że Facebook dla małych firm jest wyjątkowo atrakcyjną formą promocji. 

Reklamy na Facebooku – dlaczego warto?

Za pośrednictwem reklam na Facebooku można dotrzeć dokładnie do tych odbiorców, na jakich nam zależy, niezależnie od ich wieku, zainteresowań czy miejsca zamieszkania. To zasługa rozbudowanych możliwości profilowania kampanii, pozwalających na wskazanie nawet kilkuset czynników, na bazie których wyłoniona zostaje grupa użytkowników mogących zobaczyć naszą kreację.

Facebook dla małych firm

Z punktu widzenia małych firm to ogromny atut, ponieważ ich cechą charakterystyczną często bywa niszowość lub lokalność. Reklamy na Facebooku dają możliwość dotarcia z ofertą do mieszkańców nie tylko konkretnego regionu czy miasta, ale nawet dzielnicy czy ulicy. W ten sposób np. salon fryzjerski może zareklamować się wśród mieszkańców konkretnej części miasta, co z racji niewielkiego oddalenia od punktu usługowego, daje większe szanse na to, że skorzystają oni z oferty.

Budżet dopasowany do możliwości

Niewielkie firmy miewają skromne budżety reklamowe – to kolejny argument za tym, by zainwestować je w reklamę na Facebooku. Wydatki na kampanie można kształtować zgodnie z potrzebami i możliwościami, a one same są niższe niż w przypadku outdooru czy innych form reklamy sieciowej, nie wspominając o niezwykle drogich mediach tradycyjnych. Oczywiście trzeba brać pod uwagę, że im bardziej szczegółowo określimy profil odbiorcy, tym wyższy będzie koszt dotarcia, co nie zmienia faktu, że wydatki można kształtować względnie swobodnie i testować rozmaite warianty. Do prowadzenia kampanii reklamowej na Facebooku nie potrzeba również zaawansowanych umiejętności graficznych – kampanię można oprzeć o standardowego posta zawierającego tekst i zdjęcie.

Sposób na dotarcie do lokalnej społeczności

Małe firmy często działają zgodnie z zasadą, by zgrabnie wpisywać się w charakter i potrzeby lokalnej społeczności. Chcą się wpasować i stanowić jej oczywistą część – reklamy na Facebooku funkcjonują na identycznej zasadzie. Wyświetlają się w feedzie użytkownika, dzięki czemu nie są inwazyjne, a ponieważ nawiązują do jego potrzeb, zainteresowań lub miejsca zamieszkania, mają spore szanse na naturalne przyciągnięcie uwagi. By jednak korzystać z nich skutecznie, warto powierzyć przeprowadzenie kampanii profesjonalnej agencji social media, która efektywnie wykorzysta nawet stosunkowo niewielki budżet.

Related Posts