Aktualności czyli co nowego słychać

Pngtree—not-working-phone-icon-isolated_5260285-scaled.jpg

Facebook Ads – jak zaplanować kampanię, by reklama nie została odrzucona?

Facebook Ads, czyli reklamowanie na Facebooku produktów czy usług nie należy do najłatwiejszych. Choć z pozoru wydaje się, że może to robić każdy, w praktyce okazuje się, że należy posiadać w tym celu odpowiednią wiedzę. Jedną z kluczowych informacji jest, jak się reklamować, by uniknąć odrzucenia reklam. Podpowiadamy kilka kluczowych kwestii.


Tego Facebook Ads nie zaakceptuje

Na początek warto zorientować się czy dana działalność może być promowana na Facebooku. Są takie dziedziny, których mimo najszczerszych chęci Facebook Ads nie pozwoli zareklamować. Są to na przykład: materiały wybuchowe, broń i tytoń, nielegalne substancje, treści nawołujące do nienawiści, suplementy o niebezpiecznym działaniu oraz produkty i usługi przeznaczone dla osób dorosłych. Należy też pamiętać, że pewne produkty – alkohol, środki antykoncepcyjne, suplementy diety – mogą być promowane wyłącznie do użytkowników powyżej 18 roku życia. W przeciwnym razie reklamy mogą być odrzucone.

Nie tędy droga

Jeśli Twój zakres działania nie jest kontrowersyjny, czas na kolejny punkt, czyli najczęstsze przyczyny odrzucania reklam na Facebooku.

  1. Pierwszą z nich jest nadmiar tekstu – Facebook Ads rekomenduje, by na grafice reklamowej znajdowało się mniej niż 20% tekstu. To sposób nie tylko na uniknięcie zakwestionowania reklamy, ale i na podwyższenie jej skuteczności. Komunikaty reklamowe z mniejszą ilością tekstu mogą być też bardziej opłacalne.
  2. Innym powodem niezgodnych reklam jest wprowadzanie użytkowników w błąd. Może to się odbywać na przykład za pomocą prezentowania fałszywych przycisków czy imitowania nieistniejących funkcji. Zamiast oszukiwania można zachęcać użytkowników, co nie łamie regulaminu Facebook Ads.
  3. Trzecim istotnym aspektem jest jakość samej strony, do której przyciąga się odbiorcę reklamy. To oznacza, że Facebook może odrzucić reklamę, której treść odbiega od tego, co użytkownik może znaleźć w witrynie. Ważne, żeby o tym pamiętać.

Jeśli szukasz fachowego wsparcia w zakresie przygotowania kampanii reklamowych Facebook Ads, instalacji piksela czy reklam remarketingowych, skontaktuj się z nami. Mamy wiele lat doświadczenia i mnóstwo skutecznych kampanii za sobą!

Oceń tą stronę
Related Posts