Prowadzenie fanpage na Facebooku nie jest takie proste… Dla dobrej promocji nie wystarczy jedynie publikować informacyjnych i reklamowych postów. Istotne jest, by nasi odbiorcy reagowali na to, co publikujemy w sieci – dzięki temu możemy stworzyć społeczność wokół naszej marki i budować komunikację z fanami, co jednoznacznie przekłada się na szerszy odbiór naszych postów. Jak tworzyć angażujące posty na Facebooku?
Jak angażować fanów?
Poniżej przedstawiamy Wam 5 pomysłów na bardziej angażujące posty na Facebooku:
- Oznaczanie znajomych w komentarzach to dobry sposób żeby wciągnąć w zabawę na FB więcej osób – znajomych Waszych fanów. Wystarczy zachęcić odbiorców, by w komentarzach odpowiadali na zadane przez Was w poście pytanie, oznaczając swoich znajomych. Pytania muszą być proste, mogą być zilustrowane zabawnym zdjęciem lub bezpośrednio nawiązywać do Waszej usługi czy produktu np. kto z Twoich znajomych wyglądałby świetnie w naszej kurtce? Z kim zjedlibyście taki obiad? Komu by się przydał nasz najnowszy gadżet?
- Angażujcie swoich fanów pytając o ich preferencje! Pytania mogą być bardzo ogólne – na początku wakacji możecie spytać “gdzie spędzacie tegoroczne lato – w górach czy nad morzem?”. Mogą być też spersonalizowane do Waszej marki – “jaki kolor bluz chcielibyście nosić tej jesieni: zielone czy czerwone?”.
- Analogicznie do pytań o preferencje, można zaangażować w podobny sposób fanów prosząc ich o użycie konkretnej reakcji. Pytając o to, “jaka okładka notesu z naszej najnowszej kolekcji papierowej się Wam podoba?”, dajcie szerszy wybór: zwykły lajk – okładka w kropki, serduszko – dżungla na okładce, wow – okładka we flamingi. To zabawa dla fanów, która może jednocześnie posłużyć jako krótkie badanie opinii, jaką serię produktu wypuścić w następnej kolejności!
- Żeby angażować bardziej swoich fanów w komentowanie postów możecie użyć zawsze zabawy w dokończ zdanie. To post dobry na każdą okazję – od haseł sylwestrowych np. “Moje postanowienie noworoczne to…” po całkiem zwykłe posty, które mogą angażować Waszych odbiorców każdego dnia np. “Mój ulubiony deser to…” czy “najlepszy drink na piątkowy wieczór to..”.
- Jeszcze bardziej angażującą zabawą na Facebooku są wszystkiego rodzaju zagadki i rebusy dotyczące marki. Mogą być bardziej angażujące jak np. wymyślenie krótkiego hasła z nazwą Waszej firmy. Dobrym pomysłem jest też np. wrzucenie zdjęcia Waszego teamu z wakacji z zagadką “jak myślicie, gdzie wymyślamy dla Was kolejne innowacje naszego produktu?” czy np. konkurs na imię dla Waszego biurowego kota, kaktusa czy psa.
Możliwości angażowania Waszych fanów są nieograniczone, a tego typu zagadki i konkursy sprawiają nie tylko, że Wasz fanpage zyskuje nowych odbiorców. Dzięki tego typu postom Wasza marka staje się bardziej przyjazna, a Wy sami macie szansę zbudować społeczność wokół własnego brandu – być może nie tylko online!