Aktualności czyli co nowego słychać

logo-google-1991840_960_720.png

Algorytm Google Fred – jakie zmiany w SEO?

Algorytm Google Fred to nowy algorytm wprowadzony, aby zwalczać treści, które według Google nie są wystarczająco wartościowe i funkcjonalne dla użytkowników.

Nowy algorytm Google

Mimo że niedawno wprowadzone zostały inne aktualizacje – algorytmy Panda i Pingwin – to jednak nowy algorytm Fred zdrowo namieszał w pozycjonowaniu stron. Google tradycyjnie nie poinformował o wprowadzeniu nowego algorytmu, którego celem jest wyświetlanie wyników najbardziej wartościowych dla użytkowników i co za tym idzie – spadek w pozycjonowaniu nieaktualizowanych stron o zbyt dużej ilości reklam i z tekstami przesyconymi frazami kluczowymi.

Którym stronom grozi spadek?

Po dokładnej analizie ponad 300 domen, której dokonała firma Sistrix, dostarczająca narzędzia SEO, można zauważyć, że algorytm Fred obniża przede wszystkim pozycje stron, które są:

  • przesycone banerami reklamowymi, powiązanymi z systemem AdSense
  • niedostosowane pod względem funkcjonalności do użytkownika (nie spełniają zasad UX)
  • niezaktualizowane, a ich treść jest przesycona frazami i słowami kluczowymi, które nie są istotne dla użytkownika

Jak uchronić się przed działaniem algorytmu?

Algorytm jest zatem ciosem wymierzonym w właścicieli stron, które powstały jedynie po to, by generowany na nich ruch pozwalał zarabiać na reklamach, nie oferując przy tym użytkownikom żadnej wartościowej treści. Czy nowy algorytm to zjawisko pozytywne czy negatywne – to rzecz wciąż dyskusyjna i – jak wszystko – punkt widzenia zależy od punktu siedzenia.

PLUSY MINUSY
Wartościowanie lepszej jakości stron, zawierających unikatowe teksty Mimo że algorytm Fred został wymierzony w strony przeładowane reklamami
i bezwartościowymi treściami, dotknęło to także wiele uczciwych stron,
które także korzystają z systemu AdSense
Lepiej pozycjonowanie stron nieprzeładowanych reklamami
Wyższe pozycjonowanie stron z aktualnymi treściami, zgodne z zasadami UX
Oceń tą stronę