Aktualności czyli co nowego słychać

Pngtree—ecommerce-store-for-shopping-on_5344273.png

2021 – rok zakupów w social mediach

Pandemiczny rok 2020 jasno pokazał, że posiadanie sklepu internetowego to nie kaprys, ale konieczność, również dla marek, które do tej pory nie inwestowały w to narzędzie. W tym samym roku na Facebooku i Instagramie zadebiutowała funkcja sklepów, co oznacza, że to właśnie treści zakupowe liczyć mogą na najlepsze zasięgi na tych platformach.

Zakupy w social mediach – nowe funkcje

Formuła zakupów w sieci zmienia się na naszych oczach za sprawą nowych funkcji e-commerce pojawiających się w mediach społecznościowych. Dla marek to świetne narzędzie handlowe, które pozwala dotrzeć do odbiorców szybko i precyzyjnie, za pośrednictwem platform, z których korzystają na bieżąco, zamiast odsyłać ich na osobną stronę.

Dla nowych marek stawiających pierwsze kroki w social mediach narzędzie do zakupów in-stream to także wsparcie na początku drogi, umożliwiające sprzedaż bez inwestowania w infrastrukturę e-commerce. Niepewność związana z terminem ponownego otwarcia sklepów wymusza na markach stosowanie nowych metod prezentacji produktów, z czym wiąże się rosnąca popularność tzw. video commerce. Dzięki temu klient zyskuje znacznie lepsze pojęcie o tym, co kupuje, zwłaszcza gdy mowa o markach modowych.

Zakupy w social mediach – zagrożenia i trendy

Naturalną konsekwencją pojawienia się narzędzi zakupowych na obu platformach będzie więc faworyzowanie postów o tym charakterze, co oznacza konieczność większych inwestycji w reklamę. Spadek zasięgów organicznych to ogólny trend, któremu trudno się przeciwstawić bez dodatkowych nakładów. To może uderzyć w skuteczność content marketingu, skutkując wysypem treści kiepskiej jakości czysto SEO-wym charakterze.

Podcasty

Jeśli zechcemy inwestować w treści, warto pomyśleć o… podcaście. Wzrost popularności podcastów w ostatnim czasie zwiastuje ich komercjalizację, w którą w Polsce inwestować zaczął między innymi Empik. Podcasterzy stają się influencerami na własnych prawach, wyspecjalizowanymi w konkretnych tematach, dlatego w 2021 roku dobry krokiem może okazać się inwestycja w promocję właśnie z ich pomocą.

Related Posts