Aktualności czyli co nowego słychać

SEO-and-Social-are-Married-Now.png

Wpływ social mediów na pozycjonowanie SEO

Już od kilku lat w branży marketingowej coraz częściej słyszy się o wpływie social mediów na pozycjonowanie. Tak naprawdę nie da się jednoznacznie zbadać i określić rozmiaru tego zjawiska, ale jedno jest pewne – coraz szybciej dociera do nas trend mający na celu integrację SEO i mediów społecznościowych. Social media, tak jak Facebook, Google+, Twitter czy Pinterest, mają wysoki PageRank. Są zatem niewątpliwie odpowiednim miejscem, w którym warto umieścić link do naszej strony.

Jeżeli chcesz, aby Twoja firma rozwijała się nie tylko w realu, ale także w internecie, Twoja obecność w social mediach staje się koniecznością. Sprawdź, na jakich portalach społecznościowych warto mieć swój firmowy fanpage.

Facebook
Ten portal ze względu na swoją gigantyczną popularność znajduje się oczywiście wysoko w rankingu wpływu na SEO. Dodatkowo warto zdobywać więcej polubień i udostępnień, ponieważ parametry te znajdują pozytywny oddźwięk w wynikach stron w wyszukiwarkach.

Google+
W przypadku tego portalu społecznościowego, warto zwrócić uwagę, że stosuje on linki dofollow – bardzo istotne z punktu widzenia robotów wyszukiwarki i pozycjonowania. Badania pokazują, że dodanie przycisku Google+ na swojej stronie firmowej oraz liczba zdobytych plusów na tym portalu mają znaczny wpływ na indeksowanie strony w wyszukiwarce.

Czy wiedzieliście, że szacuje się, że za kilka lat liczba osób korzystających z Google+ przewyższy wynik Facebooka? Dlatego też nie możecie unikać tego portalu – założenie firmowego profilu na pewno z czasem się opłaci!

Twitter i Pinterest
To kolejne miejsca, w których powinna pojawić się Twoja firma. Umieszczanie linków własnej firmy na tych portalach również wykazuje sporą korelację z wynikami wyszukiwarek. Pinterest to bardzo ciekawa propozycja dla właścicieli sklepów czy galerii – umieszcza się na nim zdjęcia, które można podlinkować bezpośrednio do strony naszego przedsiębiorstwa.

Jeżeli zależy Ci, aby Twoja strona firmowa osiągnęła jak najwyższą pozycję w wyszukiwarce Google, nie możesz ignorować i deprecjonować znaczenia mediów społecznościowych. W całej branży jest już bowiem jasne: firmowy fanpage na Facebooku i innych portalach pozytywnie wpływa na Twoją pozycję w Google!

5/5 - (1 ocen)
Related Posts