Aktualności czyli co nowego słychać

time-1606153_960_720.png

Kiedy najlepiej publikować w social mediach?

Rozpoczynając swoją przygodę z prowadzeniem fanpage’y, pewnie nie raz zastanawiałeś się, kiedy najlepiej publikować w social mediach. Chciałbyś wiedzieć, na co trzeba zwrócić uwagę ustalając optymalny czas? Zapraszamy do lektury!

Grupa docelowa 

Przede wszystkim zastanów się, kto należy do Twojej grupy docelowej. Będziesz wtedy mógł ustalić, jak wygląda typowy dzień Twojego potencjalnego odbiorcy i dowiesz się, kiedy najczęściej przegląda on facebookowe fanpage. Studenci, osoby pracujące w wolnym zawodzie czy pracownicy korporacji – ich przebieg dnia jest bardzo zróżnicowany i każdy z nich śledzi social media o innej porze.

Branża

W określeniu najbardziej odpowiedniego czasu publikacji na fanpage’u jest ważna także specyfika Twojej branży i cel postów. Jeżeli prowadzisz Facebooka restauracji to najbardziej efektywne będą godziny wieczorne. Odwrotnie jest natomiast w przypadku gdy posiadasz sklep stacjonarny – wtedy optymalnym czasem publikowania w social media są godziny jego otwarcia.

Rodzaj contentu

Obecnie prowadzenie fanpage’a na Facebooku daje Ci możliwości udostępniania różnorodnego contentu. Każdy z nich wymaga innej intensywności uwagi. Jeżeli publikujemy krótki wpis – nasz odbiorca może go odczytać w chwili przerwy. Inaczej jest w przypadku udostępniania linku do artykułu – wtedy lepiej sprawdzają się godziny wieczorne, gdy nasz potencjalny czytelnik jest w stanie poświęcić nam więcej czasu.
Metoda prób i błędów
Pamiętaj, że nie zawsze da się od razu ustalić idealny czas publikacji w social media. Tylko eksperymentowanie z godzinami pozwoli Ci zaobserwować, kiedy Twoi obserwatorzy są najbardziej aktywni.

Add your comment

Related Posts