Aktualności czyli co nowego słychać

star-987445_640.png

Kampanie reklamowe na Facebooku – jak wesprzeć sprzedaż przedświąteczną?

Okres przed rozpoczęciem świąt Bożego Narodzenia to gorący czas dla wszystkich właścicieli sklepów – właśnie wtedy każdy szuka wyjątkowych prezentów. Jak wesprzeć sprzedaż przedświąteczną? Pomocne mogą okazać się kampanie reklamowe na Facebooku!Coraz częściej nie mamy czasu na wizyty w sklepach stacjonarnych i wybieramy zakupy online, a nawet jeśli zdecydujemy się na kupno w tradycyjnym sklepie, to i tak zazwyczaj porównujemy oferty w Internecie. Facebook jest jednym z najczęściej używanych mediów społecznościowych na całym świecie i daje nam możliwość dotarcia do setek tysięcy użytkowników. Promowanie swojej działalności wymaga czasu i pewnych nakładów finansowych, ale jest wyjątkowo efektywne, jeśli odpowiednio kierujemy i planujemy strategię reklamy na Facebooku.

Kampanie reklamowe na Facebooku

Decydując się na reklamę na Facebooku możemy rozpocząć prowadzenie fanpage’a, promowanie postów, dzięki którym zwiększymy zasięg i w rezultacie liczbę potencjalnych klientów, możemy też reklamować zewnętrzną stronę www. W okresie przedświątecznym każdy poszukuje prezentów i akcesoriów, które stworzą niepowtarzalną atmosferę. Istnieje szereg akcji wspierających naszą sprzedaż właśnie dzięki takiemu medium, jakim jest Facebook. Wystarczy tylko pokazać użytkownikom, czego mogą potrzebować!

Reklama fanpage’a

Prowadzenie fanpage’a nie jest trudnym zajęciem, ale wymaga poświęcenia czasu oraz wchodzenia z interakcję z fanami marki. To właśnie kampanie reklamowe na Facebooku umożliwiają nam dotarcie do nowych, potencjalnych klientów i ich pozyskanie. W zależności od potrzeb marki można dokładnie określić grupę docelową, do której kierowane będą działania na fanpage’u – w przypadku np. sklepu z odzieżą dla kobiet skupiamy się na użytkownikach płci żeńskiej w wieku 20-50 lat, a ofertę punktu usług krawieckich z Wrocławia kierujemy do użytkowników z tego regionu. Dzięki tego rodzaju reklamie jesteśmy w stanie dotrzeć do nowych klientów, którzy odpowiadają grupie docelowej naszej marki.

Reklama postów

Dzięki atrakcyjnym wpisom będziemy w stanie zwiększyć zasięg, pozyskać dodatkowych fanów i zmobilizować do aktywności pozostałych. Reklamując konkretny post skupiamy się na danej promocji, nowym produkcie, czy też usłudze. Możemy zwiększyć przedświąteczną sprzedaż reklamując post ze specjalną grudniową ofertą, świąteczną zniżką, czy dodatkowym prezentem do zakupu.

Reklama zewnętrznej strony www

Przekierowanie na domenę pozwala na szybkie przeniesienie fana na stronę lub produkt, który chcemy zareklamować. W okresie przedświątecznym możemy wykorzystać ten sposób do kierowania fanów na stronę z konkretnym produktem oferowanym przez prowadzony przez nas sklep. Najlepiej sprawdzi się w przypadku jednorazowych lub krótkich akcji promocyjnych, którymi możemy zainteresować użytkownika na tyle, aby chciał przejść na stronę promocji.

Badanie konwersji

Współczynnik konwersji jest głównym elementem umożliwiającym zbadanie efektywności reklam na Facebooku. Co tak naprawdę zostaje zmierzone? CR to stosunek podjętych przez użytkownika akcji (pożądanych) do liczby sytuacji, jakie umożliwiały mu wzięcie w nich udziału. Dzięki współczynnikowi konwersji wiemy, ile użytkowników odpowiedziało w pożądany sposób na naszą akcję, czyli np. zapisało się na listę mailingową lub kupiło produkt dzięki naszej reklamie. Oznacza to, że będziemy wiedzieć, ile osób w ramach bożonarodzeniowego prezentu kupiło np. voucher na weekend w SPA, który był przez nas promowany.

Remarketing

Jeżeli użytkownik nie był zdecydowany na zakup i opuścił stronę www bez dokonania transakcji, to reklama tej strony pojawi się na jego Facebooku. Jeśli podczas przeglądania świątecznych upominków zabrakło czasu lub chęci na dalsze przeszukiwanie zasobów sklepu, to warto takiemu użytkownikowi przypomnieć, na jakie artykuły patrzył wcześniej. Może się tak zdarzyć, że całe popołudnie spędziliśmy na szukaniu idealnej zabawki, która znajdzie się pod choinką, ale przed dokonaniem zakupu zamknęliśmy stronę – dzięki remarketingowi reklama tej strony zostanie wyświetlona na Facebooku. Niezdecydowani klienci powrócą na stronę i w rezultacie dokonają zakupu, co zwiększy sprzedaż sklepu. Takie remarketingowe kampanie reklamowe na Facebooku są w stanie podwoić lub nawet potroić sprzedaż w Twoim sklepie!

Nie masz na to czasu? Pomożemy Ci!

Okres przedświąteczny to czas zakupów i przygotowań do magicznych chwil w rodziny gronie, ale dla właścicieli sklepów to głównie czas zwiększonej sprzedaży. Warto zadbać o odpowiednią reklamę jeszcze przed jego rozpoczęciem!

Potrzebujesz wsparcia w zakresie reklamy na Facebooku lub w systemie Google AdWords? Skontaktuj się z nami już dzisiajwesprzemy przedświąteczną sprzedaż w Twojej firmie!
Oceń tą stronę
Related Posts